לא נספוג את הרעל הזה
לא נספוג את הרעל הזהצילום: דוברות

עשרות בני אדם השתתפו בסיור הראשון שארגן ועד הפעולה של תושבי מעלה אדומים וגוש אדומים לעצירת הקמת המשרפה סמוך למעלה אדומים.

הסיור נערך בשיתוף עם מדריכי בית ספר שדה כפר עציון ונועד לאפשר לתושבים לראות במו עיניהם את הסכנות החמורות של המשרפה.

התושבים תצפתו על השטח המתוכנן להקמת המשרפה וקיבלו הסברים על הליך התכנון, על מדרג הטיפול העולמי בפסולת, על הסכנות הצפויות לבריאות התושבים ועל הפגיעה הצפויה באיכות החיים הן בשל ירידת מחירי הדירות והן בשל העומס הצפוי על הכבישים בשל מאות משאיות שיתווספו לצירי התנועה מדי יום.

כזכור, לפני חודשים ספורים חתמו במפתיע ראש עירית מעלה אדומים בני כשריאל והשר לאיכות הסביבה זאב אלקין על הסכם להקמת אתר שריפת הפסולת הראשון בישראל על שטח של 900 דונם סמוך למעלה אדומים ויישובי גוש אדומים, אליו תגיע פסולת מכל רחבי הארץ.

המשרפה תפעל במרחק קילומטרים ספורים מבתי ספר, בתי מגורים ומרכזי עסקים.

יעל ישראל, ממובילות המאבק: ״הסיור הוא המשך ועלית מדרגה במאבק. לא נסכים לגניבת הליכי תכנון. לא נהפוך למפרץ חיפה. לא נאפשר לבני כשריאל ולשר זאב אלקין להפוך את תושבי מעלה אדומים וגוש אדומים לשפני ניסיון לטכנולוגיה אשר לא נוסתה בארץ ומוכחת בעולם כגורמת לתחלואה, במיוחד בשטח בו חוק אוויר נקי לא חל ולא נאכף. לא נספוג את הרעל הזה ונסכן את חיי ילדינו״.

עמיחי נעם מבית הספר שדה כפר עציון שהוביל את הסיור אמר "אנחנו מבי"ס שדה כפר עציון גאים לקחת חלק במאבק הסביבתי החשוב הזה. ושמחים על ההיענות הגדולה של הציבור, שמוכיחה עד כמה המאבק חשוב והכרחי".