מעצר
מעצרצילום: ISTOCK

צעיר תושב יצהר, נשוי ואב לילדים שהה במעצר בתנאים קשים לאורך השבת האחרונה זאת לאחר שנעצר ביום שישי בשעות הבוקר.

הצעיר שהה בשבת במעצר על אף כוונת המשטרה לבקש את שחרורו במוצ"ש ועל אף שעל פי חוק הייתה צריכה להביאו בפני שופט עוד בטרם כניסת השבת.

מדובר בצעיר אשר נעצר בחשד לעבירה של נסיון פגיעה בשוטר אשר התרחשה ביצהר לפני כשבועיים. הצעיר מתגורר בשכונת קומי אורי אשר בחודשים האחרונים מצויים בה שוטרים רבים באורח קבע אך למרות זאת לא טרחו אלה לדפוק על דלת ביתו ולו פעם אחת על מנת לזמנו לחקירה. רק ביום שישי, עת עשה הצעיר את דרכו לירושלים הוא עוכב על ידי שוטרים אשר הובילו אותו לתחנת המשטרה.

זמן רב קודם השבת הודיע לו קצין המשטרה כי בכוונתו להשאירו במעצר אך למרות זאת הוא לא הובא לדיון קודם השבת.

בדיון שנערך במוצ"ש בקשה המשטרה לשחררו בהרחקה מכל שטחי יהודה ושומרון. עו"ד נתי רום שייצג את הצעיר מטעם ארגון חוננו תקף את המשטרה בדיון על כך שבמשך קרוב לשבועיים לא עשתה דבר על מנת לעוצרו וכן על כך שהושאר במעצר לא חוקי לאורך השבת.

השופטת דחתה את התנאים שהציבה המשטרה ושחררה את הצעיר בתנאים מגבילים, הכוללים הרחקה מיצהר בלבד למספר ימים.

"לצערנו משטרת ישראל שוב משתמשת בהליך מעצר הימים כהליך ענישתי, בצורה לא ראויה. אב לילדים היה עצור משעות הבוקר של יום שישי, במשך כל השבת. זאת למרות שהמשטרה ביקשה לבסוף בבית המשפט לשחררו בתנאים. הדבר מעיד כאלף עדים כי לא היה צורך במעצרו ולא מתקיימות עילות המעצר. כמו כן הדרישה להרחיקו לשלושים יום משטחי יהודה ושומרון איננה מידתית וגם היא מעידה כי ישנה כוונה אחרת מאחורי הדברים ולא רק הרצון להגיע לחקר האמת", מסר עו"ד רום.

"בנוסף חורה לנו העובדה כי המשטרה ביקשה לעצור על בסיס עילת המסוכנות והשיבוש זאת כאשר במהלך עשרה ימים מעת ביצוע העבירה לכאורה לא בוצעו ניסיונות לעוצרו. אנו קוראים למשטרת ישראל להשתמש בסמכויות המוקנות לה בדרכים חוקיות ולגיטימיות ולא לנצלן לרעה כאמצעי לחץ ושלא לצורך אל מול אזרחים בעלי משפחות שלא הוכחה נגדם כל אשמה", הוסיף עורך הדין.