ניצחו את המשקל
ניצחו את המשקלצילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת

כולם מדברים על להתחיל דיאטה 'אחרי החגים', אבל שני לוחמי משמר הכנסת שדיברו על איך להיפטר מהקלוריות שהעלו בחג הסוכות לפני כחודשיים הלכו עם זה צעד אחד קדימה.

רס"מ דניאל חודדתי, לוחם בכוח ההתערבות של הכנסת שוחח במהלך משמרת שגרתית עם חבר ליחידה על הצורך לרדת במשקל.

"כחלק מהיותנו לוחמים במשמר הכנסת אנחנו מחויבים לשמור על כשירות מבצעית גבוהה והקילוגרמים שמעלים בתקופות החגים הן מכשול לא פשוט", סיפר רס"מ חודדתי, "לאחר השיחה הזאת הבנתי שאי אפשר רק לדבר על דיאטה, צריך לעשות משהו אמיתי והצעתי לכמה חברים שנתחיל באתגר קבוצתי. לא יכולתי לשער שכל כך הרבה חברים יצטרפו לתחרות שבעקבותיה עשרות עובדים נוספים מחכים כבר לסבב תחרות חדש".

היוזמה של רס"מ חודדתי עשתה לה כנפיים ותוך ימים כ-20 עובדים מכלל האגפים בכנסת החליטו לקחת חלק באתגר, גברים ונשים כאחד. הם נשקלו בחדר הכושר של הכנסת על מנת לקבוע את נקודת הפתיחה ומאותו רגע החלה התחרות שבמסגרתה היו שקילות שבועיות כדי לראות את התקדמות החברים.

לדבריו, "פתחנו קבוצת וואטסאפ של כל העובדים ושם שיתפנו אחד את השנייה במתכוני בריאות, תמונות מאימוני כושר, נתנו טיפים בריאותיים וראינו את הקילוגרמים נושרים עד לרמות שאנשים קנו מלתחות בגדים כי לא היו מספיק חורים בחגורה זאת מבחינתי לא הייתה סתם דיאטה, התחלנו פה משהו גדול והאתגר האמיתי יהיה להתמיד בשינוי".

כרמל ברששת רכזת במרכז המבקרים של הכנסת שלקחה חלק בתחרות הסבירה כי למרות שיש לאתגר רק מנצח אחד, אף אחד לא מפסיד. "היוזמה המקורית הזאת הביאה לשינוי באורח חיים של הרבה עובדים. אנשים בקבוצה שבחיים לא חשבו על דיאטה הצליחו באמצעות התמיכה להתמיד באתגר עד סופו ואני חושבת שהניצחון האמיתי של כל אחד מאיתנו יימדד בשמירה על ההישגים האישיים ואולי גם לשפר אותם. עובדים בכל מקום יכולים להעתיק את היוזמה הזאת, זה לא חייב להיות משהו מערכתי אבל אני מאמינה שלמעסיקים יש אפילו אינטרס שהעובדים ישמרו על אורח חיים בריא, זה מגדיל את התפוקה והריכוז של העובד, הוא מצידו משפר את הבריאות, הוא מאושר יותר וכולם מרוויחים מזה".

"אני לא זוכר את עצמי בחיים כל כך מכוון מטרה", אמר חיים מנהל מערך ההסעדה של חברת סודקסו, "ירדתי למעלה מ-14 קילו וזה שינה לי את החיים, הפסיקו לי המיגרנות שהיו לי כבר שנים, אני קם בחמש בבוקר ויוצא לריצה בשיא הקור ובכלל לא מרגיש את זה. אני מגיע לעבודה באנרגיות שיא וממליץ לכולם להתחיל מהפך חיובי כזה".