ניסיונות החילוץ של הלכודים בתל אביב
ניסיונות החילוץ של הלכודים בתל אביביחידת תיעוד מבצעי כב"ה מחוז דן

כחודשיים לפני אסון המעלית בו טבעו למוות שני צעירים שלשום, שלח יו"ר ועד הכבאים, אבי אנקורי מכתב לנציב הכבאות, דדי שמחי, שבו הורה להוציא את הכבאים מהמוקדים הטלפוניים – בטענה כי אין להם את ההכשרה לתפעל את המוקד, כך דווח בחדשות 13.

יו"ר הוועד ומקורבים לנציב הכבאות הכחישו כי המכתב הופץ וכי ההנחיה נכנסה לתוקף, אך בפועל סטודנטים ועובדים זמניים בכוח אדם נמוך הם שאיישו את המוקד.

ביום בו אירעה הטביעה במעלית איישו את המוקד באזור המרכז שלושה מוקדנים בלבד והם קרסו תחת אלפי הפניות שזרמו אליהם בשל הסערה.

במכתב נוסף שנשלח לפני כשבעה חודשים על ידי סמלי המבצעים הם התריעו מפני ההשלכות של צמצום כוח האדם במוקדים. "ברורה לנו מצוקת כוח האדם בחדרי המבצעים עמה מתמודד המחוז. אנחנו סוחבים את מצוקה זו על גבינו במשך שנים, אך הפעם אנחנו חשים ששיקולים זרים הביאו למצב בו אנו, כסמלי מבצעים בעלי ותק מצטבר של עשרות שנים במערך, לא מסוגלים לבצע את תפקידנו בצורה שאינה מהווה פגיעה קשה ביכולתנו המבצעית לספק מענה להצלת חיים ורכוש".

"זוהי אינה הפעם הראשונה בה אנו מתריעים על פערי כוח האדם אך הזלזול המתמשך בנו ובעבודתנו דחק אותנו לקצה בו אני מצהירים בצורה שלא משתמעת לשתי פנים: אדם אחד אינו מסוגל לספק מענה מבצעי שוטף, רציף, מהימן ואיכותי לאירועים בתחנות חולון, תל אביב ולמרכז הדיווח המחוזי במקביל", כתבו הסמלים.