הרב סתיו: דברי הרב יוסף לא אמת

רב היישוב שהם ויו"ר ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו, מגיב בערוץ 7 להתבטאויות החריפות של הרב הראשי יצחק יוסף נגד העולים מברית המועצות.

''חלק מהדברים שהרב אמר אלה דעותיו, גם אם אלה דעות שאני לא מסכים איתן והן לא נכונות, זכותו להביע דעות", אמר הרב סתיו.

"הוא אומר שאני או הרב ריסקין נסעו לברזיל לגייר מאות גיורי בזק. לא היה ולא נברא, אפילו משל לא היה ואנחנו שוקלים כיצד להגיש נגדו תביעה על הוצאת דיבה", סיפר יו"ר ארגון צהר.

הרב סתיו מזועזע מהביקורת של הרב יוסף על הדיין הרב דוד בס, ''הדבר השלישי ואולי החמור ביותר הוא האופן שבו ראש מערכת בתי הדין וראש הרבנים לישראל אומר שבעצם הגיורים של הרבנות לישראל שנערכים על ידי דיין מטעמה, תלמיד חכם מובהק, הרב דוד בס, הם צריכים בדיקה.

"אם אדם לוקח ברצינות את הדברים וכנראה שאין אף דיין ואני מקווה שאף רב לא ייקח את ברצינות את הדברים, אז בעצם ראש המערכת אומר שתעודות ההמרה שהוא חתום עליהן צריכות בדיקה, זאת אומרת התעודה היא סתם, כי אותו דיין, פשעו היה שהתמחה אצל השופט רובינשטיין, אז מכיוון שהוא היה מתמחה אצלו אז ממילא כל גיוריו טעונים בדיקה.

''זה דבר שלא ייאמן ולא נשמעה כזאת בישראל ונדמה לי שהדברים מדברים בעד עצמם. הופתעתי לאיזה שפל אנחנו יכולים להתדרדר", הוסיף הרב סתיו.

על דברי הרב יוסף ולפיהם חלק מעולי ברית המועצות לשעבר הם גויים, אמר הרב סתיו כי מדובר בעובדה שאין עליה עוררין. "להגיד שהם שונאי דת, זאת פרשנות. אנחנו לא יודעים את זה, אין לזה שום הוכחה משום מקום.

''אבל אדרבה, העובדה שחלק מהעולים הם לא יהודים היא זו שגרמה לאבא שלו, הרב עובדיה יוסף זצ"ל, להיות מקל בגיור ולומר שהוא מסוגל להתמודד עם סוגיות הגיור. הרבנות בהנהגתו של הרב יצחק יוסף עושה ההפך. היא מערימה קשיים, היא מסרבת לקבל פתרונות שהם לגיטימיים והלכתיים מלאים ואחר כך בא מי שמכהן בתפקיד הזה ומטיל דופי ורפש ואומר שכל מה שהעלו אותם היה כדי להקטין את כח המפלגות החרדיות שזה כמובן הבלים''.