תיעוד: האנרכיסט פולק שותף בתקיפת חייליםעד כאן

ארגון 'עד כאן' הגיש תלונה במשטרה נגד האנרכיסט יונתן פולק, איש העיתון הארץ, השוהה במעצר בטענה כי היה שותף להפרות סדר של ערבים בהן הותקפו חיילי צה"ל.

אתמול נעצר פולק בתל אביב בגין צו מעצר שהוצא נגדו לאחר שסירב להגיע לדיונים בעניינו בעקבות קובלנה פלילית אחרת שהוגשה נגדו. היום צפוי להתקיים דיון בעניינו בבית המשפט, שם ידרשו בארגון עד כאן את המשך מעצרו.

בדו"ח 'עד כאן' נאמר כי צלמים של הארגון תיעדו אותו במהלך התפרעות בכפר קדום. פולק סייע בהבערת הצמיגים ועומד בין רעולי פנים ומיידי אבנים. באירוע זה נפגעו מספר חיילי צה"ל.

בהפגנה נוספת נראה שוב האנרכיסט בין המתפרעים כאשר הוא מגלגל צמיגים לעבר אתר ההתפרעות בקדום. במועד נוסף הוא תועד סוחב צמיגים ומסתתר בין מיידי אבנים.

במאמר שפרסם באתר הארץ טען פולק כי הוא מסרב לשתף פעולה עם בתי המשפט בישראל וזאת בשל אופיו של המשטר בישראל. בסיום המאמר קרא איש השמאל הקיצוני להצטרף למאבק הפלסטיני ולהפר את החוק תוך שהוא מסית לאלימות, "עלינו לחצות את הקווים ולהפר את החוק, עלינו להצטרף אל ילדי האבנים ובקבוקי התבערה. עלינו לצעוד בעקבותיהם".

בעקבות המאמר הגיש עו"ד צור פלק תלונה דחופה למשנה לפרקליט המדינה, עו"ד נורית ליטמן, בבקשה להורות באופן מידי על פתיחה בחקירה מהירה נגד פולק בגין הסתה נגד חיילי צה"ל.