ישיבת ממשלה בבקעה
ישיבת ממשלה בבקעהצילום: חזקי ברוך

תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל", הכוללת 300 מבכירי מערכת הביטחון לשעבר, פנתה לכל חברי הכנסת בדרישה כי יקדמו חקיקה שתחייב אישור של 80 חברי כנסת או משאל עם, לכל החלטה על החלת ריבונות ביהודה ושומרון.

במכתב שנשלח לחברי הכנסת, כתב אריה פלמן, לשעבר מ"מ ראש השב"כ ויו"ר התנועה, כי "אחד ממרכיבי הביטחון הלאומי, אם לא החשוב שבהם, הוא החוסן הלאומי ועל כן חשוב שהחלטות גורליות יתקבלו בקונצנזוס. להחלטה על סיפוח חלקים מיהודה ושומרון ובקעת הירדן חשיבות והשפעה לאומית לדורות.

''מסיבה זו, אנו קוראים לך לתמוך בהעברת מוקד קבלת ההחלטות על סיפוח חד-צדדי, שלא כחלק מהסכם, לכנסת ולחייב אישור המתבסס על רוב של לפחות 80 חברי כנסת או משאל עם כפי שנקבע בחוק ״משאל עם״ התשע״ד. תהליך זה יאפשר בחינה מעמיקה של כלל ההשלכות במסגרות המקצועיות הממלכתיות והבאתן לדיון והכרעה בפני הציבור ונבחריו".

בתחילת השבוע פנתה תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל" ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה כי ימנע את כינוס הצוות הבין משרדי הדן בסיפוח בקעת הירדן מחשש שמסקנותיו והמלצותיו ייצרו עובדות מוגמרות ויעמידו את מדינת ישראל והממשלה שתיבחר בפני מצב בלתי הפיך.

"ממשלה יוצאת הפועלת ערב בחירות מחויבת באיפוק בקבלת החלטות, כל עוד אין כורח ודחיפות מיוחדים. בהיעדר אילוץ ביטחוני המחייב החלטה דחופה על סיפוח חד-צדדי ונוכח הערכתנו המקצועית כי להחלטה שכזו השלכות חמורות לביטחון ישראל, יש למנוע את כינוס הצוות", כתבו חברי התנועה ליועץ מנדלבליט.