הצפה, ארכיון
הצפה, ארכיוןצילום: עיסאם רימאווי

על רקע מותם הטראגי של דין שושני וסתיו הררי בשבת האחרונה בשל הצפה ואי ספיקה של הניקוז העירוני, צוטטו הבוקר תושבים מסורתיים בתל אביב הטוענים כי ראש העיר חולדאי בוחר להשקיע בהסעות חינם בשבתות "כדי לקושש קולות" במקום בתשתיות.

"במקום להשקיע בתשתיות ובשירותים לתושבים, כולל אלה המצילים חיים – ראש העיריה רון חולדאי מנתב את התקציבים להסעות חינם לפלח אוכלוסיה שהוא חפץ בקולותיה, תוך ניגוח השבת ושומריה", ציטט עיתון 'המבשר' תושבים בעיר.

עוד הוסיפו כי מבלי להיכנס להבטים שמיימים יש כאן יד מכוונת לסדרי עדיפויות. "בוודאי שהשבת שומרת את עם ישראל. אבל גם בלי להתייחס להיבט השמיימי של שמירת שבת, יש כאן חשבון פשוט, שהעיריה וראשה מפנים את כספי משלם המיסים לשעשועים ונסיעות חינם לבילוי במקום לדאוג לכך ששירותי הניקוז יעמדו גם בעומסים חריגים, ואלה התוצאות".

אתמול הגדיל עיתון 'המודיע' לעשות וטען כי אסון המעלית הוא איתות שמיימי לחולדאי.

ניסיונות החילוץ של הלכודים בתל אביביחידת תיעוד מבצעי כב"ה מחוז דן

עד כמה שידוע מעולם לא הוצפה תל אביב בכמויות כה אדירות של גשם ביום השבת. דווקא בשבת זו, שבתות ספורות בלבד לאחר שחולדאי הפעיל תחבורה בשבת קרה לראשונה בהיסטוריה שירד מבול שכזה על העיר ביום השבת", לשון כותב המאמר.

"חולדאי לא צריך לחכות שתוכח אשמתו. הוא יודע היטב שלפניו לא קם ראש עיר בתל אביב לחלל את שבת קודש בצורה כה עירונית רשמית. הוא יודע היטב שהוא פרץ בגסות רוח ובנפש מורדת את חומות השבת. אשמה זו ידועה ואינה צריכה הוכחה".

"חולדאי צריך לשאול את עצמו: מה קרה השנה ולמה דווקא בשבת? אולי מן השמים שלחו לו רמזים שיש קשר בין חילול השבת הרשמי לבין ההצפה של עירו שהמיתה שני תושבים? אולי אכן אין זה 'מקרה'".

כותב המאמר מספק הסבר משלו. "מי המבול התל אביבי זרמו באדיר אל הים הגדול בכמויות שיכלו להרים את הכינרת בהרבה סנטימטרים, כשבדרכם הימה הם סוחפים הרבה ערימות אדירות של עפר ובוץ וכך גם גרמו שמי הים הסמוכים לחוף קיבלו מי שופכים מלוכלכים".

"זה לא סתם כאשר יש ראש עיר שאזרחים תובעים את התפטרותו בגלל שהוא אחראי למחדל הקשה של חוסר עשייה במערכת הביוב, והוא אומר שאם תוכח אשמתו הוא 'ישקול זאת' מותר לכוון אותו לאסון חילולי השבת שהביא על עירו".

"כן, מר חולדאי תודה על אשמתך. תקבל אחריות. אל תתפטר רק שקול בחיוב לבטל את התחבורה בשבת, כדי שיבואו על עירך רק גשמי ברכה. שמור את השבת והשבת תשמור על תל אביב".

אתמול אישרה עיריית תל אביב לרשת 'טיב טעם' להפעיל בשבת שנים עשר סניפים הפועלים בעיר. ה'היתר' ניתן עם תוקף לשנתיים ימים.

במקביל גם מועצות יהוד ושוהם, הצטרפו למערך הקווים בשבת.