בני גנץ
בני גנץצילום: אלעד מלכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ הבהיר היום (רביעי) בישיבת הסיעה כי מפלגתו לא תחבור לאף מפלגה אחרת.

"נפגשתי הבוקר עם פרץ והורוביץ והבהרתי לשניהם שכחול לבן תמשיך להיות האלטרנטיבה השלטונית במרכז המפה ושהיא לא תחבור למפלגות אחרות, לא משמאל ולא מימין", אמר גנץ.

הוא הוסיף כי "כחול לבן נחושה להוביל ממשלה של שינוי, תקווה, ולהגיע לבחירות הקרובות להכרעה ברורה, להיות המפלגה הגדולה ביותר בכנסת. כדי שזה יקרה אנחנו צריכים לעבוד קשה, ומשמאלנו דרוש איחוד במפלגות השמאל הציוני".

בהתייחסו למתיחות בין ארה"ב לאיראן אמר: "צה"ל הוא הצבא החזק באזור ואני לא ממליץ לאף אחד להעמיד את ישראל למבחן. אם חלילה ינסו לגרור אותנו לאירוע כזה, אני בטוח שהתשובה תהיה חד משמעית".

גנץ התייחס בישיבת הסיעה למהלכים להקמת ועדה שתדון בחסינות נתניהו - והציב אולטימטום נוסף ליו"ר הכנסת אדלשטיין. "אני מעריך מאוד את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ואת התנהלותו הממלכתית לאורך שנים. אני יודע שהוא מבין מה הדבר שנכון לעשות בנוגע לבקשת החסינות של יו"ר הליכוד", אמר. "הכנסת איננה עיר מקלט לעבריינים ויו"ר הכנסת מייצג את כל מפלגות הבית ולא מפלגה כזו או אחרת".

"נתניהו הוא זה שביקש לדון בחסינותו האישית. אני לא מתאר לעצמי שהוא עשה זאת כדי שלא נדון בה. נתניהו ביקש חסינות - ואנחנו נשתמש בכל האמצעים והכלים הפרלמנטריים העומדים לרשותנו כדי לדון בבקשתו. לא אתן לאף אחד לפגוע בהליך הדמוקרטי במדינת ישראל ולמנוע דיון שכזה. החלטות בנושא הזה יצטרכו להתקבל עד מחר. לא נאפשר לאף אחד למשוך זמן", הוסיף.