איתן אורנשטיין
איתן אורנשטייןPhoto by Yariv Katz/POOL/Flash90

איתן אורנשטיין, נשיא המחוזי תל אביב, הוא השופט שקודם לכאורה תמורת סיוע ליו"ר לשכת עורכי הדין אפי נוה‎, כך הותר היום (רביעי) לפרסום.

השופט עלאא מסארווה אישר לפרסם את שמו של השופט בדיון שנערך בבית משפט השלום בתל אביב בעקבות בקשה שהגישו כמה כלי תקשורת לחשוף התכתבויות בין השניים, ובעניין הדלפת החומרים מהטלפון של נוה.

קודם לכן אמר מסארווה כי "אין אבק של פלילים" בהתכתבויות בין השניים והוסיף ש"בית המשפט לא אמור לעודד פרסומים כאלה באתרים בינלאומיים".

בהודעה שנמסרה מטעם דוברות הרשות השופטת נכתב שמדובר בהתכתבות שהתקיימה במאי 2016 בין עו"ד נוה כראש לשכת עורכי הדין דאז, ובין השופט איתן אורנשטיין כמי שהיה אז מועמד לנשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב.

לקראת גיבוש עמדת הלשכה לעניין המועמד המומלץ על ידה, קיים עו"ד נוה כראש הלשכה שיחות עם המועמדים השונים וביניהם השופט אורנשטיין, בהן ביקש לברר מהי תוכנית העבודה הארגונית שלו ומהם השיפורים הניהוליים שבכוונתו לבצע אם ייבחר לתפקיד.

"מדובר בהתכתבות עניינית הנוגעת לנושאים מערכתיים-ניהוליים והניסיון לייחס לה מימד של התחייבות על בסיס אישי כלשהו אין לו שחר", נכתב. "השופט אורנשטיין אכן נבחר בהמלצת הוועדה המייעצת לנשיא בית המשפט המחוזי על ידי השרה שקד והנשיאה נאור, וזאת בזכות כישוריו המצויינים לתפקיד והוא ממלא את התפקיד בהצלחה רבה קרוב לשלוש שנים".

על פי פרסום בעיתון "הארץ" לאחרונה, מההתכתבות עולה כי נוה תמך לכאורה בקידומו של השופט לתפקיד בכיר בתמורה לסיוע בענייניו. לצד פרסום זה, צצו פרסומים שונים בדבר חומרים שנטען כי נלקחו מתוך הטלפון של נוה ובדבר הקלטות והתכתבויות שקיים לפי הנטען עם שרים, פוליטיקאים, שופטים ועיתונאים לפני כשלוש שנים.

מוקדם יותר השבוע פורסם שאורנשטיין אינו מתנגד לחשוף את ההתכתבויות בינו לבין נוה, על פי עמדת הרשות השופטת שהוגשה לבית המשפט.

השופט ביקש כי צו איסור הפרסום יצומצם כך שתוכן השיחה תיחשף, "זאת נוכח הפגיעה הנגרמת לשמו הטוב של השופט הפלוני שהיה צד להתכתבות, בהיעדר יכולת מצדו להגיב ולהסביר את האמור בה בשל צו איסור הפרסום". גם נוה הגיש את תגובתו לבקשות להסרת צו איסור הפרסום, ובה הביע התנגדות נחרצת לפרסום ההתכתבויות.