החיפושים אחר הנעדר בנהריהנועם פלקאסא/TPS

מוטי בן שבת, בן 38, הוא הגבר שטבע למוות בצהריים (רביעי) בעת שניסה לחלץ בני משפחה בשיטפונות בנהריה.

המשטרה הודיעה כי הוא ניסה להציל בני משפחה שנסחפו בזרם עקב הגשמים הכבדים, אך בסופו של דבר כשלו כוחותיו והוא נסחף בעצמו.

כוחות הביטחון חיפשו אחריו מאז שעות הצהריים ומספר שעות אחר כך הוא אותר ללא רוח חיים באזור קניון "ארנה" בנהריה.

צוותי מד"א ביצעו בו פעולות החייאה, אך בסופו של דבר נאלצו לקבוע את מותו. שלושה יושבי רכב שהתהפך בהצפה בעיר אותרו כשהם שלמים ובריאים.

פראמדיק מד"א ערן פרידלנדר סיפר, "הגענו עם הניידת טיפול נמרץ לחוף סמוך למרינה. כ-100 מטר צפונית לשפך נחל הגעתון על קו המים ראינו את הגבר שהיה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה.

"הים היה מאוד סוער וכמויות גדולות מאוד של מים זרמו סביבנו, הוצאנו אותו מהחוף בעזרת אלונקת שדה תוך כדי ביצוע פעולות החייאה לניידת טיפול נמרץ שם המשכנו בטיפול הרפואי שכלל הנשמות, עיסויים ומתן תרופות אבל לצערנו בסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

ראש עיריית נהריה רונן מרלי אמר הערב כי "נכון לעכשיו העיר נצורה מצפון ומדרום". לדבריו הכוחות העירוניים פועלים באופן אינטנסיבי כדי לחלץ אנשים הזקוקים לכך ולהשיבם לביתם.

ראש עיריית נהריה רונן מרלי: "העיר נצורה"דוברות

סמוך לשעה 13:45 פרסמה עיריית עכו הודעה להורי התלמידים בעיר שבה הם הונחו להוציא אותם ממוסדות החינוך. "בעקבות תדריך בחדר מצב בעיריית עכו עם כלל גורמי הביטחון, אנו מעדכנים כי צפויה להיות מערכת גשמים נוספת וחזקה מאוד החל מהשעה 15.00 ועד השעה 21.00", נאמר בהודעה. "אנו מבקשים מכל הורה שיכול להגיע מוקדם לקחת את ילדיו מהגנים ומהצהרונים בבתי הספר נא לעשות זאת בהקדם לאור חשש משיטפונות ומברקים".

רכבת ישראל הודיעה בצהריים כי חודשה התנועה בתחנות באזור הצפון לאחר שפעילותן הופסקה בעקבות הגשם הכבד והברד. עם זאת, ברכבת ציינו כי החזרה לשגרה מלאה של כלל הרשת תיקח עוד זמן.

"צוותי רכבת ישראל פעלו מאז שעות הבוקר וניקזו את כלל ההצפות במוקדי המסילה באיזור חיפה, זאת לאחר שהוצפו בשל גשמים עזים", נמסר.

עוד אמרו ברכבת ישראל כי "לצד ניקוז המים, פעלו צוותי תשתיות לתיקון תקלות במרכיבי איתות ומסילה שנגרמו כתוצאה מהצפות. בין היתר, הוחלפו מנועים של מספר מסוטים, אשר תפקידם להסיט את המסילות ממסילה אחת לאחרת.

בעקבות הגשמים העזים וההצפות בחיפה ובאזור הצפון נרשמו עומסים כבדים בכבישים רבים באזור, והמשטרה, שפועלת לחילוץ נהגים לכודים, חסמה כמה מהכבישים בו.

רשות המים עדכנה את סיכום כמויות הגשם שירדו נכון לשעה 16:00. בקיבוץ אילון שבגליל המערבי ירדו 90 מ"מ של גשם, בקיבוץ מרום גולן נמדדו 62 מ"מ,באילת השחר 70 מ"מ ובגמלא 32 מ"מ. מפלס הכנרת עלה ב-3 ס״מ מאז שעות הבוקר.