הנשיא טראמפ: עידן הכניעה לתוקפנות האיראנית נגמרWhite House

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מגיב למתקפה האיראנית על בסיסים אמריקניים בעיראק.

"אף אמריקני לא נפגע במתקפה של המשטר האיראני. כל החיילים שלנו בטוחים. נזק קטן בלבד נגרם לבסיס שלנו. הכוחות שלנו מוכנים לכל דבר", אמר טראמפ.

הוא ציין כי הכוחות המיוחדים של צבא ארצות הברית ערוכים ומוכנים לכל תרחיש, אם יצטרכו לפעול באופן צבאי נגד האיראנים.

טראמפ התייחס גם לחיסולו של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני בידי צבא ארצות הברית. "סולימאני היה אחראי לכמה מהפשעים החמורים ביותר שניתן להעלות על הדעת. הוא אימן פעילי טרור ובאופן אכזרי רצח חיילים אמריקנים. סולימאני הורה על ירי של טילים על כוחות אמריקניים ורצח אזרח אמריקני אחד. בימים האחרונים הוא תכנן שוב לפעול נגדנו".

"איראן היא המממנת העיקרית של הטרור, רודפת אחרי נשק גרעיני ומאיימת על העולם. לא ניתן לזה לקרות, הימים האלו נגמרו. אנחנו שולחים מסך לטרוריסטים: אם אתם מעריכים את החיים שלכם אתם לא תאיימו על חיי אמריקנים", הוסיף הנשיא.

לדבריו, בידי האמריקנים צעדים כלכליים נוספים שאפשר לנקוט נגד איראן. "ארה"ב תטיל סנקציות על ממשל איראן, שיישארו עד שאיראן תשנה את התנהגותה. במקום להודות לארה"ב על הסכם הגרעין הם צעקו 'מוות לאמריקה' ביום שההסכם נחתם".

"כל עוד אני נושא בתפקידי לא ארשה לאיראן להשיג נשק גרעיני. הרדיפה של איראן אחרי נשק גרעיני היא איום על האנושות", דברי הנשיא.

טראמפ קרא למדינות העולם להפסיק לעצום עיניים אל מול ההתנהלות האיראנית. "הגיע הזמן שבריטניה, גרמניה, צרפת, רוסיה וסין יקבלו את המציאות. חייבים לעבוד ביחד כדי להגיע להסכם עם איראן שיעשה את העולם בטוח ושלו יותר. הסכם שיאפשר לאיראן לפרוח ולנצל את הפוטנציאל, היא יכולה להיות מדינה נהדרת".