יהודה גליק: נשארתי בחיים כדי להמשיך בשליחות

ח"כ לשעבר יהודה גליק, השתתף אתמול (רביעי) בכנס פורום ״קהלת״ שנערך בירושלים בנושא הצהרת מזכיר המדינה האמריקני פומפאו בדבר חוקיות ההתיישבות ביהודה ושומרון.

בשיחה עם ערוץ 7 התייחס דליק לתהליכים המדיניים המתרחשים. "אני לא עוסק בצד בפוליטי אבל אני עוסק בצד האמוני גאולי של מה שמתרחש לנגד עינינו", אמר.

"המהלך הוא מאוד מאוד ברור. מאז שחזרנו ארצה, חזרנו לירושלים ולארשת אבותינו הרי יהודה ושומרון, חזרנו להר הבית, התהליך הוא תהליך שמתקדם. לפעמים יש נפילות, לפעמים יש ירידות אבל המהלך הוא מאוד ברור. העולם יכיר בירושלים, העולם יכיר בהתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. אנחנו חיים בדור שמעשה אדם, יוזמות אנושיות, הם הדרך של הקב"ה לקבוע עובדות בשטח", מוסיף גליק.

הוא מדבר על החיבור של מדינת ישראל לשאר המדינות ולארה"ב בפרט. "החיבור שלנו הוא לכל העמים. אנחנו צריכים לעשות הכל כדי שירושלים תהיה מרכז עולמי רוחני של כל העולם ומשם זה יתן גם את התוכן להתיישבות היהודית. הדבר הזה מדבר למיליארדי מאמיני תנ"ך ברחבי העולם".

"אין ספק שלארה"ב יש תפקיד חשוב", הוסיף. "נכון להיום היא המדינה החשובה ביותר בעולם, והשותפות שלה איתנו, אנחנו רואים היום איך שהם מוסרים את נפשם למאבק נגד איראן, אנחנו בהחלט צריכים להעריך ולהודות על כל הפעולות שטראמפ עשה בשנים האחרונות, גם בירושלים, גם ביהודה ושומרון וגם הצד שהוא עשה לא מזמן בהכרה שאנטי ציונות היא אנטישמיות ואפשר למנוע כניסה של אנטי ציונים לאוניברסיטאות. אנשים לא יזכרו את זה היום אבל לדעתי זה מהלך מאוד משמעותי".

תקופת נשיאותו של טראמפ תיגמר יום אחד וגליק חושש מפספוס הזדמנות היסטורית. "אנחנו לצערי עסוקים בתוך עצמינו, במריבות אחד עם השני. בארה"ב יש שיטה מאוד מעניינת, יש בחירות ואחרי הבחירות יודעים מי נבחר. פה לא כל כך מכירים את זה. אצלנו יש בחירות ורבים מי ילך לבחירות עוד פעם. לצערנו אנחנו מבזבזים הרבה מאוד זמן חשוב ומשמעותי".

בסמוך למרכז מורשת בגין נורה יהודה גליק על ידי מחבל ערבי ונפצע קשה, היום כשהוא הולך שם, הוא מספר, הוא חווה "תחושות מורכבות".

"בדיוק השבוע אני גם מציין שנתיים לפטירתה של אשתי. היא בעצם הייתה הקרבן שלא ניצל מהפיגוע הזה, היא נפטרה מפוסט טראומה כתוצאה מהאירוע הזה מצד שני הנס שקרה. אני משתדל להודות לה' כל יום על הנס הזה, ומשתדל לפעול להעלות את הר הבית וירושלים על ראש שמחתנו", מסכם גליק.