החיפושים אחר הנעדר בנהריהנועם פלקאסא/TPS

רביב כהן, חברו של מוטי שבת ז"ל שטבע למוות כשניסה לחלץ תושבים בנהריה שנלכדו ברכבם בשיטפון, שיחזר בשיחה עם חדשות 12 את הרגעים הקשים בהם הבין שאיבד את חברו.

"רציתי להביא את הילדות שלי מהגן ולעבור את הכביש אבל הוא הפך לנחל סוער. ראיתי שאני לא יכול לעבור וגם פחדתי לעבור כי זה בוץ וסחף אז חיכיתי שם. פתאום אני רואה מישהי נכנסת עם הרכב עד שהוא מתחיל לטבוע".

"הורדתי את הבגדים כי פחדתי שהם יטביעו אותי ובאתי להיכנס לעזור לאישה הזו. כשהבנתי שהיא לא בסכנה ושאפשר להשאיר אותה - ראיתי רכב אחר שמתחיל לשקוע ממש בתוך המים. כולם התחילו לצעוק, ואני ומוטי רצנו כל אחד מכיוון אחר. אני ראיתי איך מוטי רץ באצילות כזו הוא ממש דילג על המים והגיע לרכב לפני", הוסיף כהן.

"מוטי היה חבר טוב שלי ובלב אמרתי 'יופי מוטי איתי, נוכל שנינו יחד לחלץ את האנשים' כי זה רכב וזה קשה. הוא קפץ ממש מעל הרכב ואני לא יודע מי פתח את הדלת. היו איתנו עוד שניים שלושה חבר'ה ואז מוטי נעלם. רק רצינו להיכנס לפתוח את הדלת ולהוציא אותם משם – ראינו שהם ממש בסכנה ושאסור לחשוב, חייבים לרוץ ולהגיע אליהם".

"אני לא יודע אם מוטי הספיק להגיע אליהם או אם הוא זה שפתח את הדלת ונפל. היה עוד מישהו שהיה איתי שסיפר שהוא ראה את מוטי נופל ונשאב בצינור שמגיע לגעתון ומשם לים. הוא ראה אותו נשאב לשם. וכולם צעקו ה'ילד הילד'. חשבתי שיש עוד ילד שתקוע באוטו ואז הבנתי שזה הוריו של מוטי צועקים, ושהילד הזה היה מוטי החבר שלי - שנסחף‎", הוסיף בעצב.

כהן ספד לחברו ואמר, "מוטי הוא חוזר בתשובה שנלחם לקדש שם שמים. הוא כל הזמן רצה לעשות טוב, לזכות רבים, לעשות טוב בעולם. ראיתי אותו ממש והתפעלתי מהעז והגבורה שלו שהוא רץ ככה, וזה נתן לי יותר ביטחון שיש איתי עוד מישהו שנכנס למים. אני כבר כמה שעות, אני נזכר ובוכה נזכר ובוכה".

ראש עיריית נהריה רונן מרלי: "העיר נצורה"דוברות