אסור לשטוף את המוח, אלא אם מדובר בערכים הנכונים. מירב מיכאלי
אסור לשטוף את המוח, אלא אם מדובר בערכים הנכונים. מירב מיכאליצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ מרב מיכאלי מגיבה בצהריים (חמישי) בחריפות לדיווח לפיו תוצאות פיילוט הכשרת השיריונריות שונו לרעה על ידי דרגים בכירים שהיו מעורבים בנושא.

"לא מפתיע", תוקפת מיכאלי. "כל הקונספט של הפיילוט הוא אפליה אחת גדולה: איזה פילוט צריך שיש כבר טנקיסטיות ולוחמות חי"ר בצבאות הראשיים בעולם?".

"לאיזה עוד קבוצה באוכלוסיה עושים פיילוט לראות אם הם מתאימים לעשות דברים בצבא? לדתיים עשו לפני ששילבו אותם עם חילונים? לעולים מרוסיה עשו לפני שעשו אותם צלפים?", תוהה מיכאלי.

לדבריה, "הפילוט מתייחס לנשים כאילו הן אלפקות שמנסים לראות במה הן יכולות לעמוד או לא. צה"ל מקיים אפליה שיטתית של נשים ומונע מהן שוויון זכויות במקום שבו יש להן שוויון בחובה. זיוף הנתונים הוא עוד אמצעי לקיים את האפליה הזאת".

הבוקר פורסמו בגלי צה"ל טענותיו של סגן (מיל') אסף ליבני, המ״מ של ניסוי שילוב הנשים בשריון, לפיהן הנתונים שהוא אסף לאורך ההכשרה והעביר למפקדים שלו - שונו לרעה על ידי הממונים עליו.

לטענתו, הוא הגיע לישיבה עם המח"ט ונדהם לראות במצגת נתונים הפוכים מאלה שהעביר, וזאת לדבריו במטרה למנוע את הצלחת הניסוי, "אני לחצתי על הסטופר. הייתי נוכח בכל התרגילים. אני יודע איזה זמנים הוצאתי, הם לא הזמנים שנכתבו במסמך"

מדובר צה"ל נמסר, "סיכום פיילוט הלוחמות בשריון נעשה על ידי כלל המפקדים והגורמים הרלוונטיים בצורה מעמיקה ועל סמך שיקולים מקצועיים בלבד. סיכום הפיילוט הצביע על פוטנציאל לשילוב נשים בטנקים במשימת הגנת הגבולות, אך גם הצביע על פערים מסוימים בעמידה בכשירויות הנדרשות".