פורום לוגיסטיקה לאומי
פורום לוגיסטיקה לאומיצילום: דו"צ

פורום לוגיסטיקה לאומי נערך שלשום (שלישי) בראשות ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, האלוף איציק תורג׳מן, ובהובלת ראש החטיבה הטכנולוגית ליבשה, תת אלוף טל אהרון, במחנה בן עמי.

מטרת הפורום היא הגדלת הפוטנציאל להתייעלות, הידוק הקשר הבינארגוני והעמקת שיתוף הפעולה הלוגיסטי בין צה״ל לבין הגופים הממשלתיים והחברות הגדולות במשק הישראלי.

הדרג הבכיר שהגיע מטעם הגופים השונים דן בדרכים השונות להיערכות משותפת בחירום וכן לפעילות משותפת בשגרה. שיתופי הפעולה שיירקמו במסגרת הפורום יחזקו את צה״ל, יתרמו למוכנותו המבצעית וכן ייתרמו בייעול תהליכים צבאיים ואף תהליכים במשק האזרחי.

בתמונה: בכיר מד"א - אופיר פרנטני, בכירת השב״ס - תלמה כהן טהור ובאמצע אנשי שב״כ
בתמונה: בכיר מד"א - אופיר פרנטני, בכירת השב״ס - תלמה כהן טהור ובאמצע אנשי שב״כצילום: דובר צה"ל

אלוף תורג׳מן אמר באירוע, "פורום הלוגיסטיקה הלאומי נולד מתוך הבנה כי הידוק הקשרים ושיתופי הפעולה בין הארגונים הבטחוניים והחברות הגדולות והמשפיעות בישראל הוא צו השעה".

לדבריו, "אנו נמצאים בעידן של שינויים - העולם הופך לשטוח ושקוף יותר, טכנולוגי יותר, משתנה במהירות והאנשים בו מחפשים מענה מותאם, מונגש ומהיר. הרשת הלוגיסטית מאפשרת את ההתמודדות הטובה ביותר עם עידן זה - ניהול ומיצוי משאבים באופן יעיל יותר ובאמצעות כך הבטחת המענה הנדרש לצה״ל בשגרה ובחירום".

"לרשת הזו אין יכולת להתקיים בלי הגופים האזרחיים - וזו משימתו של הפורום הזה, הידוק הקשרים, ביסוסה של הרשת, הרחבת שיתופי הפעולה בכלל התחומים - מהשגרה ועד החירום. אני מברך על שיתוף הפעולה ומאמין שלכולנו מטרה משותפת ואחריות משותפת לתת מענה לאתגרים הבטחוניים הפוגשים את כולנו", הוסיף.

ראש החטיבה הטכנולוגית ליבשה, תת אלוף טל אהרון, ציין "שפת הלוגיסטיקה היא זו שמחברת בין כל הארגונים הנמצאים פה בפורום. לכולנו אתגרים וחזקות משותפים, ואם נדע לחבר את החזקות של כולנו יחד, נעזר אחד בשני, נסייע זה לזה, נוכל להביא לסינרגיה לאומית ולפתרונות שלא חשבנו עליהם".

"השאיפה היא שימוש במשאבים קיימים ומימוש יכולות לוגיסטיות קיימות בין הארגונים. אחד הנדבכים המשמעותיים בשיתופי פעולה בנינו היא הכלכלה השיתופית המאפשרת לנו שיתוף נכסים קיימים וניצול יעיל של המשאבים המצויים אצל כולנו. מדובר בשינוי תרבותי, וחשוב כי מהפורום הנוכחי נוכל להשפיע על התודעה הארגונית אצל כל אחד מאיתנו, לפרוץ את החסמים הארגוניים ולאפשר שיתוף פעולה, שיתוף נכסים ושיתוף מידע, למען אינטרס לאומי משותף!", הוסיף אהרון.