הרב רפי פרץ
הרב רפי פרץצילום: קובי ריכטר/TPS

יו"ר הבית היהודי, שר החינוך הרב רפי פרץ, מפרסם הערב (חמישי) את תכניתו לאיחוד מפלגות הציונות הדתית.

בתכנית כותבים השר פרץ ומנכ״ל המפלגה ניר אורבך כי "השנה הזו היא שנת משבר פוליטי מתמשך. המשבר לא פסח על המפלגות המייצגות את הציונות הדתית. ישרוד את המשבר. רק מי שירים מבט קדימה ולמעלה, לא יאבד את קו האופק ויניף מעלה את חזון הציונות הדתית".

בהמשך מפרט השר בפירוט נרחב כיצד הוא רואה את המהלכים שצריכים ראשי ההנהגה הפוליטית של הציונות הדתית לבצע כדי להגיע לבחירות לכנסת ה-24, כאשר המטרה המרכזית היא יצירת מפלגה אחת גדולה שתהווה בית לקהל המגוון ולפסיפס העשיר המרכיב את הציונות הדתית.

על פי השר פרץ יתבצע מיזוג בין רשימת הבית היהודי לרשימת האיחוד הלאומי עוד לפני הבחירות לכנסת ה-23 שייערכו בחודש מרץ 2020, כלל ראשי ההנהגה מסיעות אלו יחתמו על מסמך עקרונות למיזוג זה.

הסכם העקרונות יכלול שלושה תחומים עיקריים שעל כל אחד מהם יהיה אחראי צוות הפעלה ייחודי: מצע המפלגה המשותפת- כולל הגדרת מהות, חזון ומטרות, חוקת המפלגה המשותפת- מוסדות ודרך בחירתם, הגדרת סמכויות וכן מיזוג כלכלי - איחוד מלא של מוסדות המפלגות והמנגנונים הפנימיים.

ההסכם יכלול נספח הפעלה עד למיזוג המלא, הגדרת התנהלות שוטפת ומוסדות זמניים משותפים עד למיזוג המלא.

השר פרץ אומר כי חודשיים לאחר הבחירות לכנסת ה-23 יצא לדרך מפקד החברים הגדול של הציונות הדתית, בו יוכל להשתתף כל מי שמזדהה עם הציונות הדתית ועם ערכיה.המפקד יימשך חצי שנה ולאחריו ייחתם ספר הבוחרים. "כל מי שהתפקד עד אז יוכל להשתתף בבחירות ליו"ר המפלגה המאוחדת בהמשך", דברי הרב פרץ.

שנה בדיוק לאחר הבחירות לכנסת ה-23 בתאריך י"ט אדר תשפ"א (3/2/2021) יערכו הבחירות לראשות המפלגה.

"הבחירות לרשימה לכנסת ה-24 יתבצעו גם הם באמצעות המתפקדים ועל ידי פריימריס רחבים ככל האפשר במועד שיקבע בחוקה המשותפת. לביצוע התהליך תמונה ועדה ציבורית בת חמישה חברים וחברות שתלווה את המגעים בין המפלגות, את אופן ביצוע המיזוג ואת קביעת החוקה המשותפת שתכלול את סעיפי הפריימריס לבחירת יו"ר המפלגה המאוחדת והרשימה לכנסת, הועדה הציבורית תשמש כגורם מכריע בחילוקי הדעות בין המפלגות במידה ויווצרו".

הסכם העקרונות, מדגיש השר פרץ, יאושרר בהצבעה משותפת של מרכזי המפלגות והמוסדות המוסמכים לאשר מתווה מעין זה.