שיחה עם שליח בני עקיבא למלבורן

סופן של שריפות הענק באוסטרליה לא נראה באופק: 25 בני אדם נספו, 2,500 בניינים נהרסו ומיליוני דונם של יערות עלו באש.

מוטי גודמן, שליח תנועת בני עקיבא העולמית למלבורן, מספר לערוץ 7: "השריפות נמשכות, ולפי מה שאומרים פה יימשכו כמה שבועות טובים עד שיגיע הגשם כנראה. שמעתי בחדשות שגם אם יבואו עשרת אלפי כבאים ממדינות אחרות השריפות לא יכבו".

הוא מתאר כי האש לא מגיעה לתוך מלבורן או סידני, "אבל העיר מוקפת באש וזה יוצר אובך גודל. אנחנו עכשיו כמעט 400 קילומטר מהמוקד המרכזי של השריפות ויש פה המון אובך בחוץ, אז גם מי שלא חווה את האש עצמה מרגיש אותה, ואני עוד לא מדבר על הקהילות והעיירות שנמצאות במוקד האש וזה באמת סיפור עצוב''.

מאמצי הכיבוי
מאמצי הכיבויצילום: רויטרס

איך הקהילה היהודית מתמודדת עם המציאות הקשה הזו?

"הקהילה שלנו לא מתמודדת ישירות כי האש לא נמצאת כאן, הקהילה היהודית היא בתוך מלבורן ויש גם בתוך סידני כמובן, והאש לא בתוך העיר אבל יש המון השפעה. הקהילה מציעה עזרה וסיוע, תרומה לאנשים שנפגעו או שהבתים שלהם נשרפו.

"בעלי החיים נספו בכמויות אדירות, שטחים אדירים של טבע עלו בלהבות,ואני חושב שכולם פה מרגישים אחריות קולקטיבית גם לטבע, שפתאום בכאלה כמויות נשרפים יערות והולכים לאבדון, כואב הלב, מעורר את המודעות ואת תחושת האחריות אצל כולנו".

איך נראית הפעילות שלכם כשליחי בני עקיבא?

"הפעילות שלנו בבני עקיבא כרגע בחופשת קיץ, כן, ממש הפוך ממה שקורה כרגע בישראל, זה גם חלק מהגורמים לשריפות, החום והיובש הגדולים מגבירים את האש ומקשים על עבודת הכבאים. היינו בקאמפ עד לפני שבועיים, כוחות הביטחון הורו לנו לעשות את הפעילות בתוך מרחבים ממוזגים ולא לצאת החוצה בגלל האובך. כמובן שבני עקיבא מציעה עזרה וסיוע כחלק מהקהילה היהודית פה, כל דבר שאנחנו יכולים''.

מחנה קיץ פדרלי 2019 - בני עקיבא אוסטרליה
מחנה קיץ פדרלי 2019 - בני עקיבא אוסטרליהצילום: Bnei Akiva Australia PR
מחנה קיץ 2019 - בני עקיבא מלבורן
מחנה קיץ 2019 - בני עקיבא מלבורןצילום: Bnei Akiva Melbourne PR

אוסטרליה מתמודדת לבד עם גל השריפות?

"אוסטרליה מקבלת עזרה ממדינות אחרות, היה לפני עשור מה שמכונה 'Black Friday', שריפות גדולות שהיו פה. לצערנו השריפות של השנה חמורות עוד יותר וכוחות הביטחון ערוכים לשריפות נוראיות כל כך, ובכל זאת לא מצליחים להשתלט עליהן. נקווה שיצליחו במהרה".

האם סכנת השריפות מסביב תורמת לכם בעידוד העליה לישראל?

"יש תחושה של איזה סרט אפוקליפטי, מרגיש כמו סוף העולם, כולנו אנשים מאמינים ויודעים שסוף העולם לא קרב ובטח לא ייראה ככה. ובכלל הקהילה פה מאמינה וציונית, לא צריכים שריפות כדי לעודד אנשים לעלות לארץ, הכל פה על השולחן, אלו הערכים של קהילת 'המזרחי' פה במלבורן, ואלו הערכים של בני עקיבא העולמית: תורה, עבודה ועליה.

"יש אולי קהילות שבהן לא מדברים על עליה, אצלנו זה על השולחן ואנחנו מדברים על זה, אנחנו כשליחים רוצים להיות הצינור, נעודד ונשמח לסייע, להיות הפתח לכל מי שרוצה לעלות, מצד הקהילה לא צריך את השריפות והזדמנויות מיוחדות כדי לעודד עלייה או לשמוח מכל מי שעולה לארץ, נקווה שכולנו ניפגש בנסיבות טובות יותר''.