כוחות הביטחון פשטו על הכפר סמוע
כוחות הביטחון פשטו על הכפר סמועצילום: משמר הגבול

שני חשודים פלסטינים שביצעו ירי במהלך פעילות משמר הגבול של משטרת ישראל לפני כשבוע בכפר הפלסטיני סמוע נעצרו בימים האחרונים והלילה בפשיטת לוחמי מג"ב וצה"ל על הכפר סמוע אותר כלי הנשק בו השתמשו.

לפני כשבוע במהלך פעילות כוחות מג"ב לאיתור אמצעי לחימה בכפר הפלסטיני סמוע בוצע ירי על ידי מספר חשודים לאחריו נמלטו מהמקום. הכוחות שפעלו בכפר איתרו נשק מאולתר מסוג קרלו ואמצעי לחימה נוספים שהוחזקו במחסן של בית פרטי. בפעילות לא היו נפגעים.

ביחידה המרכזית של מג"ב הפועלת בדרום הארץ פתחו בחקירה אודות הירי שבוצע לפני כשבוע, חקירה במסגרתה נעצרו השבוע 2 חשודים בביצוע הירי, האחד נעצר במעבר מיתר והשני במחסום הקיוסק שבאבו דיס והלילה בפעילות נוספת של לוחמי ובלשי מג"ב בכפר הפלסטיני סמוע הצליחו הלוחמים בסיוע כלבן של יחידת "עוקץ" וכוחות צה"ל לאתר את רובה הציידים שהוסלק בקרקע ואיתו על פי החשד ביצעו החשודים את הירי. השניים, תושבי סמוע עצורים ונחקרים במשמר הגבול.

"במשמר הגבול ימשיכו לפעול באופן נחוש ומקצועי למיגור החזקת הנשקים הבלתי חוקיים בשטחי יהודה ושומרון, נשקים שלעיתים מוברחים לישראל ומשמשים לפעילות טרור ו'לסגירת חשבונות' בסכסוכים פליליים לצד פעילות בלתי מתפשרת למעצרם של כל מי שינסה לפגע בכוחות הביטחון", נמסר ממשמר הגבול.