יעקב אחימאיר
יעקב אחימאירצילום: עצמי

תא״ל (במיל׳) מירי רגב, שרת התרבות והספורט, מגנה הערב (מוצאי שבת) את פיטוריו של איש הטלוויזיה הוותיק יעקב אחימאיר.

"יעקב אחימאיר שילם על כך שצייץ ולא ציית. בתאגיד מגיבים להאשמות לפיהן פיטרו את יעקב אחימאיר לאחר שהשמיע דעות מנוגדות לראשי התאגיד, וטענו שלמרות ש’רואים עולם׳ תוּרד, הוא ישמש פרשן בערוץ", כתבה.

"ואני שואלת - נראה לכם שלצד מוטי גילת שמנהל מדי ערב קמפיין נגד נתניהו והליכוד, יתיישב גם פרשן עם קול ימני צלול ולא מתנצל? הרי לשם כך התאגיד הוקם, ולשם כך הוא ממומן מכספי ציבור, זו תכליתו - להיות מאוזן, להביא דעות מגוונת ולתת ביטוי לשלל הקולות בחברה הישראלית. אני מקווה שבכנסת הבאה נחזיר את השידור הציבורי למקומו הראוי".

"יעקב, אני מצדיעה לך על קריירה מפוארת וארוכת שנים, ומקווה שתמשיך בעבודתך העיתונאית לעוד שנים רבות וטובות".

מכאן נמסר בתגובה לפרסומים כי "יעקב אחימאיר, מהבכירים והוותיקים בעיתונאים בישראל, חתן פרס ישראל לתקשורת וממייסדי השידור הציבורי, לא פוטר מהתאגיד. אנו מעריכים ומוקירים את תרומתו במשך השנים, ומקווים כי ימשיך לשמש פרשן בתוכניות התאגיד ברדיו, בטלוויזיה ובדיגיטל. התוכנית 'רואים עולם' יורדת מהמסך מכיוון שמשודרת בתאגיד התוכנית 'העולם היום', תוכנית יומית לענייני חוץ, הסוקרת את הנעשה בעולם ומנתחת תהליכים גלובליים. גם היום, כמו בכל השנים שעבד בתאגיד, אחימאיר מתראיין, כותב ומפרשן בכל פלטפורמה שהוא בוחר".