מוטי בן שבת
מוטי בן שבתצילום: באדיבות המשפחה

חוה בן שבת, אימו של מוטי בן שבת ז"ל, שנספה בשיטפונות בנהריה ממש מתחת לביתו בעת שניסה להציל חיים, שוחחה הבוקר (ראשון) עם אילה חסון, שִׁחזרה את הרגעים הקשים ושיתפה בכאבה העמוק והקשה מנשוא.

ברביעי האחרון לפני הצהריים התכוננה משפחת בן שבת לחתונה. האם חוה הכינה ארוחת צהריים בעוד בנה מוטי ובעלה דני סייעו לאנשים בסופה הכבדה. האם עמלה על ארוחת הצהריים, ומאפרת עשתה את דרכה לביתם כדי להכין אותה לחתונה של אחייניתה. "יום סטנדרטי, רגיל", שחזרה, "מוטי ודני עלו הביתה, פשטו את הבגדים שלבשו שהיו מלאים בבוץ ובמים, ומוטי אמר שהוא מכין כוס תה".

בבית המשפחה שהו באותו זמן גם חוה ובתה קורל, אחותו של מוטי. "תביני שהמרפסת ו־2 חלונות הבית פונים למקום שבו מוטי טבע", הדגישה חוה. "לפתע, דני נכנס לחדר, צעק: 'יש אנשים ברכב! הג'יפ נסחף!' - וירד במדרגות. מוטי רץ אחריו", שיתפה, "אני לא ראיתי. כשרצנו לחלון, קורל ואני, בשנייה שבה הסתכלנו, ראינו את דני דופק על הראש ונופל לרצפה. ירדנו מהר למטה, התחלתי להשתגע ולצרוח 'איפה מוטי?', ואמרו לי: 'מוטי נסחף'".

משנכנס אל זרם המים הקטלני שאיתו התמודדה נהריה בשבוע שעבר, למרבה הצער, לא היה למוטי סיכוי רב לשרוד. גופתו נמצאה לאחר חיפושים ארוכים של כוחות החילוץ וההצלה.

"איילה, זה לא תקין. זה לא נורמלי. זו שנת 2020!", זעקה אמו, "מתברר בדיעבד שהיו שם סורגים כל השנים, ולפני שנתיים או שלוש הורידו אותם. אם הסורגים היו נותרים שם, מוטי שלי אולי היה נתפס - אבל אני לא יודעת כמה הוא היה חי. אנחנו, בנהריה, עברנו צונאמי. נולדתי בעיר הזאת בשנת 1962, ודבר כזה לא ראיתי פה בחיי".