הסופר חיים באר השתלח במילים חריפות בציונות הדתית בראיון לאיש התקשורת רוני קובן במסגרת התכנית "פגישה עם רוני קובן" שתשודר הערב (ראשון) בכאן 11.

באר נשאל על ידי קובן "איך אתה מסתכל על הציונות הדתית היום" והשיב, "כמו גידול שפירי שהפך להיות לגידול סרטני. אתה לומד לחיות עם ה'בולקה' הזה שיש לך ופתאום הם הפכו לסרטן".

"בעיני הם, ביחוד היום הצורה שמדבר סמוטריץ' על מדינת הלכה, זה טירוף מוחלט", הוסיף באר.

"למרות שאני שומר שבת ולמרות שאני הולך לבית כנסת ואני אוהב להתפלל, ואני אדם דתי בלי התפאורה אני מבועת מהגסות והאכזריות", תקף באר.

"בעיני זה לא יהודי", טען באר, "זה צד מסוים ביהדות שהיה, אבל זה צד שהיה מרוסן ופתאום הוא התפרץ".

באר נשאל על ידי קובן "לאן תוביל אותנו הציונות הדתית אם זה יעלה בידה", ועל כך הוא השיב, "לעוד מדינה מזרח תיכונית מהסוג של סעודיה. שכבה דקה ועשירה עם הרבה משרתים".

לדבריו, "טיפולי המרה זה יהיה הדבר הכי פחות גרוע ברשימה. יהרגו את ההומואים, לא צריך הומואים. יגידו שאצלנו אין דבר כזה".

יו"ר איגוד רבני קהילות, הרב עמיחי אליהו הגיב "לשמוע ולא להאמין. דברי שטנה נגד ציבור שלם הפועל למען שמירה על העם והארץ, מקבל עוד ועוד דקירות בבטן הרכה והשמאל שותק"

"מזמין את חיים באר לסיור בקרב אלפי קהילות בישראל ואתרי מורשת שילמדו אותו אותו קצת על המוסד הנפלא של הציונות הדתית. כנראה שחיים שכח לאן הובילו בעבר דברי הסתה וכנראה שמצפונו יהיה נקי אם יקרה משהו בעקבות דבריו כלפי מגזר שנותן את כל כולו למען העם והארץ ואני ממתין לשמוע את גינויי השמאל כנגד אמירות קשות אלו וקורא לו להתנצל ויפה שעה אחת קודם", אמר הרב אליהו.