שמעון ריקלין
שמעון ריקליןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

על רקע הדיווחים לפיהם הוא צפוי להיות משובץ במקום השני ברשימת "הבית היהודי המאוחד" צייץ בצהריים (ראשון) איש התקשורת שמעון ריקלין בטוויטר: "אני מוכן".

מוקדם יותר צייץ ריקלין בטוויטר, "השמאל לקראת איחודים. והימין עסוק בפיצולים. דרוש מבוגר אחראי. כי המצב של כל מפלגות הימין לא טוב".

על פי הדיווחים בשעות האחרונות ריקלין נמצא בימים אלו במגעים מתקדמים על חתימת הסכם להתמודדות לכנסת במסגרת רשימת "הבית היהודי המאוחד.

אם ההסכם בין הצדדים אכן יחתם צפוי ריקלין להיות מוצב במקום השני ברשימה, אשר נשמר עד כה עבור יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ'. במקביל מתקיימים מגעים גם עם אשת התקשורת שרה ב"ק, אשר נכון לרגע זה סירבה להצטרף לרשימה, אולם בבית היהודי מקווים לרכך את התנגדותה.

המגעים הללו מתנהלים במקביל להמשך המגעים בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי שהתחדשו במהלך סוף השבוע האחרון, לאחר פגישתם של השרים הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ'.

הפגישה שהתקיימה ביום חמישי בלילה הסתיימה ללא תוצאות, אך בשני הצדדים הבטיחו להמשיך את השיח לקראת מועד הגשת הרשימות.

נציין כי ועדת הבחירות המרכזית תתכנס לצורך הגשת הרשימות ביום שלישי השבוע וביום רביעי. המועד האחרון לכניסה למקום מושבה של הוועדה יהיה ביום רביעי בשעה 22:00 ואילו המועד האחרון להגשת הרשימה הוא בחצות.

בעבר ריקלין התמודד על מקום ברשימת הבית היהודי, בפריימריז שנערכו במפלגה לפני בחירות 2015. בדומה למרבית המתמודדים באותם פריימריז שלא היו ח"כים מכהנים גם ריקלין לא הגיע להישג משמעותי והגיע לבסוף למקום ה-16.