ארכיון
ארכיוןפלאש90

הרשות הפלסטינית החלה בשבוע שעבר להזרים 700 מיליון שקלים לחברת החשמל בישראל, זאת כדי לצמצם את חוב הרשות העומד על 1.8 מיליארד שקלים. כך פורסם הבוקר (שני) ב'כאן רשת ב'.

על פי הדיווח עד כה הועברו לחברת החשמל 70 מיליון שקלים, שהם 10 אחוזים מהסכום שישולם לעת הזו. במהלך השבוע הקרוב צפוי לעבור שאר הסכום.

מקורות פלסטיניים המצוטטים ב'כאן' טוענים כי אמנם העברת הכספים ופתיחת תחנות החשמל ישפרו את זרימת החשמל ברמאללה ובבית לחם, אולם הבעיה לא תיפתר לחלוטין ובבית לחם עדיין צפויים ניתוקים. בסוף השבוע האחרון הפגינו כמה עשרות פלסטינים באזור בית לחם בעקבות הפסקות החשמל בתקופה האחרונה.

מהדיווח עולה כי לפני שלושה חודשים הודיעה חברת החשמל הפלסטינית כי קיבלה אזהרה מחברת החשמל הישראלית לקראת כוונה להפסיק את אספקת החשמל למשך שעתיים ביום. חודש קודם לכן הודיעו בישראל כי ינתקו את החשמל בחלק מיישובי הרשות הפלסטינית על מנת ללחוץ על הגורמים ברשות לשלם את חשבונות החשמל. אזהרות אלה לא מומשו בפועל באופן נרחב, ואזורים ספציפיים בלבד נותקו למשך שעתיים ביום.

ב'כאן' הובאה תגובת חברת החשמל: "לאחר שחובות החברה המזרח ירושלמית תפחו לכשני מיליארד שקלים, ולאחר שחברת החשמל נאלצה לצמצם את אספקת החשמל הסדירה על מנת לגבות את החוב, מסתמן כי הצדדים הגיעו לכדי הבנות ביניים לפירעון חלק מהחוב, שיפורסמו עם קבלת התשלום".