תוקף. פריג'
תוקף. פריג'צילום: פלאש 90

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) תקף הבוקר (שני) בראיון לרשת ב' את הסכם האיחוד בשמאל, במסגרתו נדחק הנציג הערבי אל מעבר לעשירייה הראשונה.

"נציג ערבי רק במקום ה-11 באיחוד?", תהה פריג', "משליכים את כל השותפות היהודית-ערבית לפח. הכי קל להגיש על המזבח את האזרח הערבי".

פריג' תקף גם את הכנסתו של אלוף (מיל') יאיר גולן לרשימה בעשיריה הראשונה, "אני לא מוכן לקבל את יאיר גולן בתוך האיחוד. ניצן הורביץ שריין אותו כי הוא פוחד. הוא חושב שהוא צריך שכפ"צ".

מנגד, במפלגת העבודה בירכו על המהלך. חברת הכנסת מרב מיכאלי מסרה, "‏הבטחנו לעשות כל מה שנדרש כדי להחליף את שלטון הימין המסוכן של נתניהו וזה מה שאנחנו עושות".

לדבריה, "ריצה משותפת של השמאל הציוני, העבודה-גשר ומרצ, תציל את מדינת ישראל ותשמור עליה כמדינה ציונית ודמוקרטית של העם היהודי - עכשיו עם הפנים קדימה נרוץ בכל הכח יחד אל הניצחון".

ח"כ איציק שמולי בירך אף הוא, "זה איחוד של שינוי ותקווה. אני מברך את ראשי שתי המפלגות שגילו אחריות רבה והגיעו להסכם דרמטי וחשוב הלילה. זו החלטה לא פשוטה אבל מפוכחת ומתחייבת מהמציאות ואני שמח שיוזמתי נענתה והתקבלה במלואה".

"המהלך מנטרל באופן מוחלט את הסכנה שבאובדן 150 אלף קולות שרוצים שינוי ומסירת השלטון לנתניהו לקדנציית בלהות. לכן, הליכה בנפרד היתה בגדר הימור מסוכן ומיותר על גורל הבחירות וגם על הסיכוי לנצח בבחירות וטוב שנמנע. יש לנו רשימה מצוינת וזהות ברורה ומכאן אנחנו צועדים קדימה יחד למשימה החשובה של מהפך במדינה", הוסיף שמולי.