ח"כ משה אבוטבול
ח"כ משה אבוטבולצילום: Yonatan Sindel/Flash90

שלטי הצניעות בבית שמש: לפני ימים אחדים העניק בית המשפט העליון ארכה בת תשעה חודשים לעיריית בית שמש כדי להסיר את שלטי הצניעות השנויים במחלוקת.

זאת, לבקשת העירייה שביקשה בפעם השנייה ארכה נוספת לאחר שחלף המועד הנקוב שהקציב בג"ץ לטיפול בסוגיה הרגישה.

ראש העיר לשעבר וחבר הכנסת בהווה משה אבוטבול (ש"ס) בירך על הפסיקה אך התקשה שלא לתהות על הבדלי הפסיקות של בית המשפט העליון.

לפני שנה קבע בית המשפט העליון כי על עיריית בית שמש לפעול תוך 50 יום להסיר את כל שלטי הצניעות מבית שמש ולקבוע שבע מצלמות אבטחה בשכונת קרית הרמ"א בעיר.

בג"ץ הבהיר כי במידה והעירייה והעומד בראשה באותם הימים משה אבוטבול לא יבצעו את הפסיקה, היא תחויב בקנסות גבוהים על 'ביזוי בית המשפט' על כל יום שהשלטים נותרו על מכונם.

"כשרואים את הארכה הראשונה והשנייה, ועכשיו כשגם רואים איך הבג"ץ נותן ברוב נדיבותו לעירייה עוד 9 חודשים נוספים לטפל בשלטים, לא ניתן שלא להרהר בקול, האם באמת המאבק בבית שמש היה נגד שלטי הצניעות או נגד ראש העיר החרדי", תוהים בסביבת אבוטבול.

לדבריהם, עולה השאלה "האם מישהו באמת נפגע מהשלטים האלו או שהיה זה רק טריגר בכדי לפגוע בראש עיר בשל השתייכותו המגזרית, שכן אחרת איך מתקבלת דחיה אחרי דחייה, כשרק לפני ששנתיים הבג"ץ נלחם עם העירייה על כל יום נוסף, ועתה במצטבר הבג"ץ נותן ארכה של כמעט שנתיים ואף אחד לא מצייץ".

"אבוטבול גם הסביר בשעתו בבית המשפט את הקשיים שיש בהפעלת הצו הזה, ואף הסביר את החשיבות של הידברות עם התושבים, אבל בית המשפט לא קיבל את הדברים, וקבע כי עליו לפעול מיידית להסרת השלטים. עתה בית המשפט כבר פתאום מבין שיש גם תושבים שחושבים אחרת בעיר הזאת וצריך לבוא עמם בהידברות, עכשיו גם בג"ץ מבין שנכון 'להביא למימוש האמור בפסק הדין בדרכי שלום, תוך קיום שיח משותף עם התושבים', כלשונו, חבל רק שהאסימון נפל מאוחר", הוסיפו.

אבוטבול עצמו אמר בתגובה: "אני מברך על החלטת הבג"ץ לתת לעירייה ארכה נדיבה של תשעה חודשים נוספים, טוב שבג"ץ מגלה הבנה למורכבות של העיר בית שמש, רק חבל שפרץ נדיבות שכזה לא התגלה בתקופתי, כאשר מולי הבג"ץ אפילו איים במעצר בפועל על ביזוי בית המשפט, ואילו כיום שהשלטון לא בידיים חרדיות זה לא בוער לאף אחד. התנהלות חד צדדית זו מעוררת תהיות רבות, ואח"כ שואלים במסדרונות הפרקליטות מדוע הציבור מאבד אימון במערכת המשפט".