יעל שבח
יעל שבחצילום: ללא קרדיט

אשת התקשורת סיון רהב מאיר הביאה הבוקר (שני) בדף הפייסבוק שלה מסר שקיבלה מיעל שבח, אלמנתו של הרב רסיאל שבח הי"ד שנרצח בפיגוע לפני שנתיים.

"שלום סיון, זו יעל שבח, אלמנתו של הרב רזיאל שבח זצ"ל שנרצח בפיגוע לפני כשנתיים", פתחה שבח, "אני מניחה שמה שאני כותבת ייראה מוזר ולא מוכר לרוב הקוראים".

לדבריה, "בימים אלה מתחילים ימי השובב"ים – זה הכינוי, על פי הקבלה, לשבועות הקרובים שבהם קוראים את פרשות שמות, וארא, בוא, בשלח, יתרו, משפטים. ראשי תיבות שובב"ים. יש הנוהגים להיזהר בימים האלה יותר מהרגיל בעניינים שבין אדם לחברו, בענייני צניעות ובענייני לשון הרע".

"לרזיאל בעלי היה מנהג בתקופה הזו, החל מהשנה הראשונה לנישואינו – תענית דיבור. לדבר את המינימום הנצרך, לא לפטפט ולרכל, לשים לב לכל מילה שיוצאת מהפה, ובעיקר לשתוק הרבה", סיפרה שבח.

יעל שבח הוסיפה, "רבים מסביבנו חשבו שזה הזוי, אבל אני יכולה לספר שפיתחנו שפה סודית ופנימית עם הבנה מיוחדת בינינו. יש הרבה דברים שהם מעל לדיבור היומיומי. חשבתי שבשטף הבחירות והיומיום חשוב להזכיר את העובדה שיש גם דופק שקט כזה, ושחיים בינינו אנשים כאלה".

"בשבוע הבא נציין שנתיים להירצחו של רזיאל. אני וששת הילדים נכנסים שוב לימי השובבי"ם, בלי אבא, אבל עם תזכורת ממנו לשים לב בתקופה הזו של השנה מה אומרים, כמה אומרים ולמה אומרים", חתמה שבח.