ראשי המחנה הלאומי בפגישה עם נתניהו
ראשי המחנה הלאומי בפגישה עם נתניהוצילום: דוברות

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הבוקר (שלישי) את ראשי בלוק הימין בלשכתו, כדי לדון בהיערכות לבחירות ולתכנן את בלימת הניסיונות של ''כחול לבן'' להקים את ועדת הכנסת שתדון בבקשת החסינות של נתניהו.

בתום הישיבה סוכם להפעיל לחץ על יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, כדי שלא יאפשר את כינוס המליאה במסגרת דיוני בקשת החסינות של נתניהו.

ראשי סיכום המחנה הלאומי יבקש מאדלשטיין "למנוע את האפשרות שבתקופת הבחירות הכנסת תהפוך לקרקס".

בכחול לבן מבקשים לקיים עוד השבוע את ההצבעה במליאת הכנסת שהכרחית להקמת ועדת הכנסת. ראשי סיעות השמאל וישראל ביתנו פנו לאדלשטיין בדרישה לכנס את מליאת הכנסת בהקדם.

צילום: ללא קרדיט
צילום: ללא קרדיט

מוקדם יותר דווח כי שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', יו"ר האיחוד הלאומי, מנהל מגעים מתקדמים לריצה משותפת עם מפלגת הימין החדש בראשות איילת שקד ושר הביטחון נפתלי בנט.

גורם באיחוד הלאומי התייחס לפיצוץ המשא ומתן אתמול עם הבית היהודי, וסיפר כי ''ההסכמות כללו שני מרכיבים עיקריים: א. התחייבות מהותית למיזוג מפלגות בתקופה שאחרי הבחירות כולל מנגנוני אל חזור ב. שמירה על עקרון השוויוניות ברשימה.

''השיחות התנהלו אצל הרב דרוקמן ואלו היו נקודות שהבית היהודי הסכים עליהן והתחייב לאשר אותן בישיבת המרכז שלו. כך גם התחייב האיחוד הלאומי ואכן אישר זאת במרכז''.

תיעוד: אלימות קשה וחריגה בכינוס מרכז 'הבית היהודי'ערוץ 7

הגורם הוסיף כי ''אתמול בערב, פרצו מהומות בתוך מפלגת הבית היהודי שהובילו את הרב רפי ואנשיו להודיע לאיחוד הלאומי על הפרת הסיכומים. הם אכן כלל לא העלו את הסיכומים במרכז ובהם ההסכם המהותי של מיזוג המפלגות.

''התנהלות מרכז הבית היהודי אמש ומשחקי הכוחות שם תרתי משמע הבהירו כי למרות הרצון וההתנהלות נקיית הכפיים של האיחוד הלאומי בחתירה לאחדות, הדלתות נטרקות בכוח על ידי הנהגת הבית היהודי ומנגנוני המפלגה. בשעות שנשארו נמשיך להתאמץ להביא חיבור כמה שיותר גדול''.