ינאי כהן (בעיגול האדום)
ינאי כהן (בעיגול האדום)צילום: אם תרצו

ינאי כהן, ממייסדי תא ''אם תרצו'' באוניברסיטת תל אביב ומפעילי תנועת ''ישראל שלי'', הלך לעולמו לאחר התמודדות עם מחלה קשה.

הלוויתו תיערך מחר (רביעי) בשעה 14:00 בבית העלמין בסביון.

''ינאי היה מגדלור אידאולוגי, איש עם חוכמה אינסופית וטיעונים מוצקים כבטון, אדם ישר כסרגל ובעיקר חבר טוב", ספד חברו לב סולודקין.

''הליכתו של ינאי מאיתנו היא אבידה גדולה מאוד הן במישור האישי והן במישור הלאומי. אנחנו תמיד נזכור אותך ינאי, נזכור את הזמנים הטובים והמאבקים החשובים שלקחנו בהם חלק כדי להגן על הציונות באוניברסיטת אביב. ולנצח נהיה אסירי תודה שזכינו להכיר אדם ענקי כמוך'', הוסיף סולודקין.

ליזי המאירי, חברתו של כהן, ספדה לו גם היא: ''רק היום קיבלתי את בשורת האיוב שאינך עוד איתנו, ואני כל כך מתגעגעת אליך ינאי יקר, איך זה יתכן שכולנו נמשיך בלעדיך? היה לך עוד המון מה לתרום למדינה שכה אהבת, היית ציוני נלהב, מלח הארץ, לוחם, המדינה צריכה אנשים כמוך. המדינה וכולנו הפסדנו אדם יקר, אני מרגישה שכל המילים לא יספיקו לתאר מי היית וכמה היית''.

מתנועת ישראל שלי נמסר ''בלב כבד ועננה שחורה, שמענו היום את החדשות הקשות על מותו בטרם עת של ינאי כהן. ינאי היה מהפעילים הראשונים של ישראל שלי, בחור חכם וחד, אכפתי, אקטיביסט בנשמתו ועם חוש הומור בלתי נגמר. צער גדול גדול לכולנו. חיבוק גדול למשפחה''.

מתן פלג, יו"ר תנועת אם תרצו, ספד: "ינאי ז"ל היה אידיאולוג ואיש אמת שהיה בין מייסדי תא 'אם תרצו' באוניברסיטת תל אביב. ינאי הלך עם האמת שלו ועשה זאת בענווה בשקט ובצנעה. עם ישראל הפסיד את אחד ממנהיגי הדורות הבאים. יהי זכרו ברוך".