טניס (אילוסטרציה)
טניס (אילוסטרציה)צילום: iStock

טניסאים פרשו, משחקונים נעצרו ובוטלו ובמדינה מזהירים תושבים מלצאת אל מחוץ לבתים. השריפות המשתוללות באוסטרליה מאיימות על אליפות העולם בטניס.

ארבעה ימים לפני פתיחת אליפות אוסטרליה, השריפות במדינה משפיעות בצורה מדאיגה מאוד על איכות האוויר במלבורן, המקום בו תתקיים האליפות היוקרתית כשזו כבר הביאה ספורטאים רבים לחשוב באם להגיע לאליפות.

לאחר שהטניסאית הסלובנית דלילה יאקופוביץ' בת ה-28 המדורגת במקום ה-180 בעולם נאלצה לפרוש ממשחק המוקדמות שלה בטורניר הגרנד סלאם הראשון של העונה, לאחר שסבלה מהתקף שיעול כבד, נראה כי זו לא תהיה הקורבן האחרון בשל השריפות המשתוללות במדינה.

כידוע, השריפות משתוללות בכל רחבי אוסטרליה כבר חודשים רבים, כולל במזרח ויקטוריה, המדינה באוסטרליה שבה שוכנת מלבורן שמארחת את הטורניר.

הספורטאית הסלובנית אמרה כי "זה לא הוגן שהמארגנים דרשו מהטניסאים לשחק בתנאים האלה. זה לא בריא עבורנו. הופתעתי, הייתי בטוחה שלא ישחקו היום, אבל לא הייתה ברירה".

למעשה, הטניסאית הסלובנית היא לא הראשונה שסבלה מאיכות האוויר הרעה ששוררת במדינה האוסטרלית, כאשר כל יום המשחקים של פתיחת מוקדמות הטורניר ושל האימונים נדחה בגלל זיהום האוויר במלבורן. בסופו של דברים המשחקים יצאו לדרך ב-11 בבוקר שעון מקומי, שעה אחרי השעה המיועדת, בגלל העשן שאפף את העיר בגלל השריפות.

על פי ההערכות הרשויות במדינה, לפחות עד הלילה תסבול המדינה כולה מאיכות מזג אוויר שתנוע בין רעה מאוד למסוכנת, כאשר מארגני הטורניר הודיעו שיעבדו בשיתוף הרשויות והצוותים הרפואיים על מנת להחליט מתי זה מסוכן מדי לשחק.

גם הטניסאית הבכירה מריה שראפובה נאלצה להפסיק את משחקה באמצע מול לורה סיגמונד בטורניר הראווה בקויונג המתרחש גם הוא במדינת ויקטוריה, כששתי הטניסאיות החליטו כי אי אפשר להמשיך לשחק בשל איכות האוויר הרעה והמסוכנת.

בנוסף, הטניסאית הקנדית ג'יני בושאר נאלצה לקבל טיפול רפואי במהלך משחק המוקדמות שלה במוקדמות האליפות.

כבר בשבוע שעבר נובאק דג'וקוביץ' דיבר על מצב העשן בעיר, ואמר שהמארגנים יהיו חייבים לייצר חוקים חדשים כדי להתמודד עם המצב, כאשר גם בחשבון הטוויטר הרשמי של מלבורן הזהירו את תושבי העיר כשכתבו כי "איכות האוויר במלבורן מסוכנת בגלל השריפות. מועצת ויקטוריה ממליצה למלבורנים להישאר בבית, להשאיר את הדלתות והחלונות סגורים, ולשמור על חיות המחמד בבית".