הרשימה המשותפת
הרשימה המשותפתצילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

עורך הדין מיכאל ליטווק פונה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה למנוע את התמודדותה של חברת הכנסת היבה יזבק מהרשימה המשותפת בבחירות הקרובות, בשל מה שהוא מגדיר כעידוד והסתה לטרור. שוחחנו אתו.

"יש כמה וכמה פרסומים שלה כמסיתה לטרור ותומכת בגדולי המרצחים. היא מכנה את סמיר קונטאר, מבצע הפיגוע האכזרי בנהריה, גיבור ושהיד", אומר עו"ד ליטווק ומבהיר למה למרות שחברת הכנסת יזבק צלחה את משוכת בג"ץ הפעם יש סיכוי שהעתירה תשפיע ותביא לפסילתה:

"בבחירות הקודמות היו עתירות נגד בל"ד, ובג"צ אמר שיש בהתבטאויות של היבה הסתה ויש סיכוי טוב שהיא תיפסל, אבל בג"ץ אמר שהייתם צריכים לפסול אותה ולא רשימה שלמה. יש רצון לעשות הכול כדי שלא לפסול רשימה שלמה. כלומר אם היו עותרים נגד היבה היה סיכוי טוב שהיא לא הייתה מתמודדת בבחירות. אז למעשה אנחנו לוקחים את פסיקת בג"ץ וממשיכים איתה קדימה".

עוד מוסיף עו"ד ליטווק וקובע כי קיימת תחושה קשה של "איפה ואיפה מצד היועמ"ש שרץ לפסול את גופשטיין, בן ארי ומרזל ומחפש אמירות מלפני שנים ופרסומים בפייסבוק, ומנסה לתת פרשנויות לכוונה שלהם כדי לפסול אותם, מול היבה הוא לא עשה שום דבר. אני מקווה שאחרי המכתב גם היועמ"ש ינקוט כאן קו ויתן תגובה שתומכת בפסילתה של היבה".

ביקשנו מעו"ד ליטווק לנסות ולהבין את ההיגיון בהתנהלותו של היועמ"ש שנוהג כך כלפי מועמדי 'עצמה יהודית' לעומת ההתעלמות מהתבטאויות חברי הרשימה המשותפת. ליטווק לא הצליח להסביר והודה: "אומר בכנות שאני לא מצליח להבין את זה. אין ספק שכלפי מועמדים מהימין יש טרחנות קיצונית וניסיונות מתחת לשטיח לפסול, ומול הרשימה המשותפת הוא לא בודק אותם. זו התחושה שלי כמשפטן שמנסה להתנתק מהצד שאני מייצג".

בדבריו מעיר ליטווק כי ההתמקדות בהתבטאותה של חברת הכנסת על סמיר קונטאר אינה היחידה ברוח זו, אך היא מודגשת בשל האכזריות שבמעשה אותו ביצע קונטאר.

שי גליק, מנכ"ל 'בצלמו', המייצג משפחות נרצחים מתייחס לדברים ואומר: "לא ייתכן שהיועמ"ש מתעלם מבקשת משפחה שכולה, בעוד מיכאל בן ארי וברוך מרזל נפסלו על דברים פחותים בהרבה. אנחנו דורשים מהיועמ"ש להתערב בסוגייה בהתאם לדברי בגץ ולדרוש את פסילתה ולהעמידה לדין פלילי על הסתה ותמיכה בטרור".