טל גן צבי
טל גן צביצילום: ללא קרדיט

לאחר ימים ארוכים של מגעים אינטנסיביים ומורטי עצבים, יצאה אמש (ד') מהכנסת הבשורה: איחוד בציונות הדתית

מפלגת הימין החדש בראשות נפתלי בנט תרוץ ביחד עם מפלגות האיחוד הלאומי והבית היהודי, אך ללא רשימת "עוצמה יהודית" בראשותו של איתמר בן גביר.

אמש הודיעה הרביעייה על איחוד, תוך שפרץ מפר את ההסכם עם בן גביר בלחץ נתניהו והרבנים. הרשימה הורכבה במתכונת של סיעה אחת ולא של "בלוק טכני". השם החדש-ישן שנבחר: ימינה.

מאחורי הקלעים היה מדובר במשא ומתן אינטנסיבי שהתנהל בין הצדדים מסביב לשעון. את ראשי המפלגות ליוו במשא ומתן האינטנסיבי יועציהם הקרובים. מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך ןראש המטה של הרב פרץ יובל צור - מטעם הרב פרץ, מנכ"ל האיחוד הלאומי יהודה ולד ושריה דמסקי - מטעם בצלאל סמוטריץ׳ וטל גן צבי, לשעבר ראש המטה של בנט ואיש אמונו הקרוב, שייצג את בנט במשא ומתן.

גן צבי נחשב ליד ימינו של בנט מרגע כניסתו של זה לפוליטיקה. הוא שימש כראש הלשכה כאשר כיהן בנט כשר הכלכלה והדתות, ובהמשך כראש מטה השר במשרד החינוך. בעבר הוגדר כאחד האנשים החזקים בציונות הדתית, המוציא והמביא של בנט למהלכים השונים, פוליטיים ואחרים.

גן צבי ניהל את השיחות של הימים האחרונים מן הרגע הראשון. ביום ראשון האחרון הוא נשלח ללילה ארוך של משא ומתן עם בצלאל סמוטריץ' ואנשיו בירושלים, שנייה לפני שאלה חתמו על הסכם עם הבית היהודי. משם, התקדם לשיחות אינטנסיביות עם אנשי הרב פרץ כדי לצרף גם את הבית היהודי לאיחוד, ללא איתמר בן גביר שהיווה את המכשול העיקרי בעיני בנט.

גורמים המקורבים לבנט מספרים, "גן צבי הוא שועל פוליטי. צופה כמה צעדים קדימה, מחובר לפוליטיקאים ומבין את הציונות הדתית לעומק. זו הסיבה שהוא תמיד מי שמנהל את המגעים עבור נפתלי. יש לו ראש יצירתי, כשמגיעים למבוי סתום הוא כמעט תמיד מוכן עם פתרון בשרוול".