חבר הכנסת לשעבר הרב אלי בן דהן
חבר הכנסת לשעבר הרב אלי בן דהןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בין המאוכזבים הרבים מהתנהלותו של הרב רפי פרץ בשבועות האחרונים, נמצא גם סגן השר לשעבר מטעם מפלגת הבית היהודי, הרב אלי בן דהן.

על הכללתו ברשימת 'ימינה' לכנסת גילה בדיעבד. "המילה מועמד היא קצת מצחיקה. אפילו לא שאלתי אותי והוכנסתי לרשימה בלי לקבל הודעה. אני מניח שהיו צריכים שמות והכניסו אותי. אין לי ממש שום יד ורגל ברשימה".

מהלך האיחוד כפי שהתרחש, גרם לבן דהן תחושות קשות מאוד. "אני מאלו שתמכו ברב רפי מהרגע הראשון שהוא הגיע. סייעתי לו ככל יכולתי והשתדלתי לתת לו עצות טובות איך להתנהל. לצערי הרב הוא לא שמע לעצותי וזו זכותו".

"אבל אתמול קרו שני דברים שלא ציפיתי שיקרו: הראשון הוא הפרת ההסכם עם בן גביר. השני היתה הפרת הבטחה למרכז המפלגה. ביום שני בערב ישבתי ליד הרב רפי והוא התחייב: לא יהיו שיריונים במפלגה. כך הצביעו כל 500 חברי המרכז. למחרת בבוקר הוא שריין את שרה ב"ק. היא אשה מאוד מכובדת, אבל אני חושב שכניסתה לפוליטיקה לא תוסיף כלל קולות".

"כל זה חבל, כי כשאתה מפר הבטחה פוליטית אפשר לתרץ את זה במיליון תירוצים, אבל כשאתה עושה את זה לחברי המרכז שהם הכוח שלך וכשאתה משקר לבסיס שלך, קשה לסלוח. אני באמת מאוכזב מאוד", מוסיף בן דהן.

הוא גם שוקל כיצד לפעול במסגרת המפלגה או במסגרות אחרות ולשם כך יחבור לח"כ מוטי יוגב שהודיע אמש כי לא ירוץ במסגרת 'ימינה'.

"מוטי ואני שוחחנו אתמול ונפגשנו היום. שנינו נותרנו היחידים שנבחרו כדין על ידי המרכז ואנחנו נשקול ביחד מה לעשות. המותג 'הבית היהודי' שייך כעת לרב רפי פרץ וניר אורבך המנכ"ל. צריך לחשוב האם אנחנו משתמשים במותג, בונים משהו חדש, או נותנים למישהו אחר לבנות את בית הציונות הדתית מחדש. אני חושב שבסופו של דבר זה הספד לציבור ולמדינת ישראל כולה".

"לבית היהודי יש קול שאין לאף מפלגה אחרת, שמחברת בין קודש לחול, שרואה במדינת ישראל ראשית צמיחת גאולתנו ושותפה גם לעשיית החול בכל התחומים. זה מותג עם מסורת והוא הולך ונגמר, אלא אם נצליח להחיות אותו. חבל שדווקא מהפוליטיקה הקול הזה לא יישמע", אומר בן דהן.

לדבריו, ברור לו שמצבה של מפלגת הבית היהודי כגוף בודד הוא בכי רע. "אני מודה שהבית היהודי כמפלגה לבד מתקשה לרוץ לבד. לפני שלושה חודשים סברתי שצריך להיות מיזוג מלא בין האיחוד הלאומי לבית היהודי ובצלאל סמוטריץ' אף סמך את ידו ונתן אמון בי שאתווך בין שתי המפלגות ולצערי הרב רפי פרץ לא נתן את אמונו. צריך לשקול עכשיו איך לעשות את הדבר הזה".