חילי טרופר
חילי טרופרPhoto by Noam Revkin Fenton/Flash90

חבר הכנסת חילי טרופר (כחול לבן) לא ממהר לשמוח מהאיחוד בימין, שיכול רק להגדיל את הסיכויים של מפלגתו להקים את הממשלה לאחר הבחירות.

"באופן כללי אנחנו מזהים את המגמה של התחזקות שלנו ממערכת בחירות אחת לשניה אל מול היחלשות של נתניהו. אני מאוד מקווה שהפעם נוכל להגיע להכרעה, להיות המפלגה הגדולה באופן בולט ולהקים את הממשלה הבאה", אומר טרופר לערוץ 7.

הוא אינו מתרגש מהאיחוד שנעשו בין מפלגות השמאל. "אנחנו מפלגת המרכז ואני לא מתעסק במה שקורה בשמאל או בימין. עם זאת, אני לא חושב שההתנהלות של הימים האחרונים הוסיפה כבוד לציונות הדתית ולימין".

בימים האחרונים סייר טרופר יחד עם יו"ר המפלגה בני גנץ במספר מוסדות המזוהים עם הציונות הדתית ולדעתו, רבים מבניה יכולים להזדהות דווקא עם מפלגתו.

"אני לא יודע אם יש ציונות דתית אחת. היא נורא רחבה ומפולגת. הבית של הציונים הדתיים הממלכתיים והליברלים זה בכחול לבן. כשבנט ושקד אמרו לפני כמה ימים שהם הבית לציונות דתית ליברלית ומחברת ואז חיברו אליהם את הרב פרץ ואת סמוטריץ' – אז הם לא מהווים בית כזה. מי שרוצה בית דתי לאומי ליברלי ימצא אותו אצלנו ומי שרוצה בית אחר ימצא אותו אצל ימינה".

לשאלה היכן אדם ציוני דתי יכול למצוא את עצמו במפלגת כחול לבן הוא עונה, "הציונות הדתית כוללת סל ערכים שלם: ממלכתיות, מתינות, רוח בית הלל, חביב כל אדם שנברא בצלם ושל הצנע לכת. יש הרבה מאוד ערכים שמייצגים את הציבור ואותם קשה למצוא אצל נתניהו, ואת חלקם לא הייתי מייחס למי שחבר בחיבור החדש בימין. לעומת זאת, את הערכים האלה ניתן למצוא אצל בני גנץ וחלק גדול מהרשימה".

אחד הדברים שמטרידים את טרופר, בין היתר על רקע ההתנהלות בציונות הדתית אך לא רק, הוא השיח הפוליטי הנמוך.

"אני מאוד מתעצב מהשיח הזה ומשתדל להימנע משיח נמוך, אישי ופוגעני. גם כשהרב רפי פרץ התראיין בשבוע שעבר הוא אמר דברים חמורים מאוד. השתדלתי לשמור על כבודו ולבקר אבל בלי לקחת ממנו את זכויותיו הרבות. ברגע שנשמור על שיח מכבד מסוג זה הכל יהיה אחרת. יש לי מחלוקות קשות עם בצלאל סמוטריץ' והרב פרץ, אבל לא אשחיר אותם ברמה האישית ואהיה שותף איתם בכל דבר שטוב למדינת ישראל", מסכם טרופר.