הרב אלישע וישליצקי זצ"ל
הרב אלישע וישליצקי זצ"לצילום: שלמה ניימרק

שנה חלפה מאז הלך לעולמו הרב אלישע וישליצקי זצ"ל, מהרבנים הבולטים בציונות הדתית, לאחר שהתמודד עם מחלה קשה. בן 65 היה בפטירתו.

הרב דני שרחטון, מנהל הפנימייה במכון מאיר ואחד האנשים הקרובים לרב וישליצקי מספר לערוץ 7 על הרב שלא ידע מנוחה מהי, והגיע לכל מקום שבו היו זקוקים לו.

"בדיעבד התברר שהכרנו כבר מהצבא", נזכר שרחטון. ''אני הייתי סמל מחלקה כשהוא עשה טירונות בבסיס בשומרון. הוא תמיד הזכיר לי את זה שהצלתי אותו ממצב שהוא היה צריך להיפרד מהחבורה של מרכז הרב. אחרי הצבא חזרתי בתשובה והגעתי לשבת במרכז הרב – הוא פנה אלי כי זיהה אותי ומהרגע שהגעתי למכון היינו בקשר הדוק.

''הוא היה עד שלי בחתונה, הייתי בכל האירועים שלו. למדתי איתו, שמעתי שיחות שלו, הסעתי אותו הרבה וזה נמשך לאורך כל השנים", מספר שרחטון בגעגוע.

הוא משרטט קווים לדמותו של הרב וישליצקי. "אני חושב שאצל הרב אלישע הייתי מגדיר את מידת הענווה הציבורית כמובילה. אני מכיר הרבה אנשים חשובים ואצל הרב אלישע גילית בהופעות הציבוריות את הענווה, שהביאה אותו להקשבה".

"הוא היה מתייחס לכל עניין, בין אם זה סימפוזיון או שיעור, הוא יחזור לשאלה של אדם ויחבר עבורו את הכל. הרב אלישע היה ידוע כאדם מחבר אל מול מחלוקות. איש של חיבורים, למרות שזה עלה לו בהרבה פגיעות אישיות כלפיו, אבל מידת הענווה ומידת ההקשבה עמדו לו תמיד".

לרב שרחטון יש זיכרונות רבים מהרב וישליצקי, איתו העביר שעות רבות בשיעורים וגם בדרכים, אבל מעל כולם הוא מציין את פועלו של הרב בימי הפורים.

"המסירות נפש שלו למען עם ישראל היתה מדהימה. זכיתי להסיע אותו כמה פעמים בפורים וזה מבחינתו היה חג האחדות. בשנה מסויימת פורים יצא במוצאי שבת. רעייתו הקפיצה אותו ליד בנימין לרקוד עם אנשי גני טל, משם נסענו למסיבה לתושבי קטיף שהיו באמציה, משם נסענו לשדרות, משם לעיר האוהלים של אנשי עצמונה, משם לדימונה ובמעלה ההר עד לחברון. בכל מקום הוא השאיר מאות של משלוחי מנות".

"הבאתי אותו לפנות בוקר הביתה והוא מיד לאחר התפילה יצא לעופרה ומשם לטבריה, לשלומי וחזר לירושלים ממש לקראת קריאת המגילה. בכל הפורים הוא רקד ושמח במרכז הרב ובמכון מאיר ופגשתי אותו בסעודת פורים שערך אצלו בבית. במשך למעלה מ-24 שעות הוא לא ישן בכלל והקדיש את כל כולו למען עם ישראל. לא מצאנו כדוגמתו. והוא נהג כך כל השנה. היכן שהיו צריכים אותו הוא היה מגיע בלי חשבון והיה כל כולו עבור עם ישראל", מסכם שרחטון.