משימת הקודש: 'ותחיינה את הילדים'

לחצו כאן כדי לחזק את הפעילות של אגודת אפרת

שבת פרשת שמות נחשבת שבת מיוחדת עבור אגודת 'אפרת' המסייעת לנשים עם היריון לא רצוי, בשל פרשת המיילדות המוזכרת בה והציטוט שהפך לסמל האגודה - 'ותחיינה את הילדים'.

יו"ר אגודת אפרת, ד"ר אלי שוסהיים מציין בגאווה כי עד היום הצליחה האגודה להציל למעלה מ-76 אלף ילדים. "כל יום וכיום ב-43 השנים האחרונים אני מוסר את נפשי על הדבר הזה ובכל יום מדובר על הצלת עשרות ילדים ובמשך שנה יותר מ-3,000".

"אנחנו מכירים את הגזירות של פרעה שמופיעות בפרשת שמות, אבל המציאות כיום היא שבכל שנה אנחנו מאבדים קרוב ל-40 אלף תינוקות. הדבר שאנחנו כל הזמן מחפשים הוא דרך איך להציל יותר נפשות. לא על ידי הפגנות ושינויים של חקיקה, אלא לפתור את הבעיות של הנשים שרוצות להביא את הילד לעולם, אבל לחוצות מהמצב הכלכלי ונאלצת לפעמים להחליט להפסיק את ההיריון", הוא מוסיף.

ד"ר שוסהיים מספר על הדאגה הרבה לאמהות שמחליטות שלא להיכנע ולהביא את הילד לעולם. לאחר הלידה האשה מקבלת עריסה, מיטה, עגלה, ביגוד ומדי חודש בחודשו סל מזון לתינוק ולמשפחה.

לדבריו, גם הביקורת שלעתים מופנית כלפי הארגון, אינה מרפה את ידיו. "אני דווקא שמח מהביקורת. אבל כל אלה שמבקרים אותנו לא באו לכאן להכיר את אגודת אפרת באופן ישיר ולהבין שאנחנו אגודה הכי ליברלית ופמינסטית. אני מעולם לא אמרתי לאשה לא לעשות הפלה, אלא בתור רופא אני צריך להציע לה את האפשרות להמשיך את ההיריון. מכל המקרים שהצלנו אין אשה אחת שמצטערת שהביאה את הילד לעולם. לעומת זאת אני עדיין לא פגשתי אשה אחת שביצעה הפלה יזומה ולא נשארה עם צלקת נפשית".

ד"ר שוסהיים מספר כי הנשים שעברו את התהליך שמחות גם לסייע לנשים נוספות. "אותן נשים נהפכות גם למתנדבות שמלוות נשים שחושבות לעשות הפלה. היא מביאה את הילד ומספרת לה שהוא לא היה בא לעולם אלמלא היתה מקבלת עזרה מהאגודה ומציעה לה לקבל את הליווי".

"אני מתרגש עד דמעות על כל ילד שהצלחתי להציל. הדבר הזה הוא כל פשוט – ברגע שיש לנו אמצעים לספק לאשה את מה שהיא צריכה כדי להמשיך את ההיריון. מי שמציל ילד, לא מציל רק אותו אלא את כל הדורות שהוא יביא אחריו".

"מה שכואב לי, לצד השמחה שיש לי מצד יום ביום על הילדים שהצלנו, היא המחשבה כמה ילדים נוספים היינו יכולים להציל אילו היו לנו את האמצעים כדי שנוכל להבטיח לאותן נשים שנלווה אותן למשך לפחות שנתיים ולגרום אושר לאותן המשפחות", מסכם יו"ר אגודת אפרת.

לחצו כאן כדי לחזק את הפעילות של אגודת אפרת