"יום חילי" ברבנות הצבאית
"יום חילי" ברבנות הצבאיתצילום: דובר צה"ל

קציני הרבנות הצבאית התכנסו ל"יום חילי", לסיכום שנת העבודה 2019, והערכות לקראת שנת 2020.

הכנס התקיים ברמת הגולן בסימן "מורשת הרבנות הצבאית במלחמת יום הכיפורים לאור דמותו של הרבצ"ר לשעבר האלוף הרב מרדכי פירון זצ"ל".

קציני הרבנות והרבנים הצבאיים סיירו במחנה נפח ובסביבתו, שם סיפר תא"ל (במיל') אפי איתם את סיפורו האישי, ואת סיפור הקרב שעליו קיבל את עיטור המופת. רגע מרגש נרשם כאשר אפי איתם בירך בשם ומלכות 'שעשה לי נס במקום הזה'.

לאחר הסיור התכנסו הרבנים לשיעור מפי הרב יהושע בן מאיר, ששימש כרב צבאי במלחמת יום הכיפורים. השיעור עסק בסוגיה המורכבת של טיפול בחללים בשבת. בהמשך, התקיים שיעור של רע"ן זיהוי וקבורה, סא"ל הרב אשר לנדאו, אשר סקר את פעילותו הייחודית של בית הדין להתרת העגונות במלחמת יום כיפור, בראשות הרב עובדיה יוסף זצ"ל, ועל פועלו של הרבצ"ר האלוף הרב מרדכי פירון זצ"ל בנושא זה.

בחלקו השני של היום התקיימו סקירות מקצועיות מפי ראשי הענפים ורמ"ח ורמ"ט הרבנות, על העשייה בשנה החולפת ועל כיוונים מרכזיים לשנה הבאה. דגש משמעותי ניתן לתחום החדשנות הדיגיטלית, בין היתר ב"יומן כשרות דיגיטלי" למטבחי צה"ל, ובמערכת הניהול הממוחשבת החדישה "נשמת" אשר נועדה לשמש את המטפלים בחללי צה"ל.

את היום סיכם הרב הראשי לצה"ל, תא"ל הרב איל קרים: "המבט לאחור אל מלחמת יום הכיפורים מלמד עד כמה התקדמנו מאז ועד היום. גדולי עולם הובילו את הרבנות הצבאית באותם ימים סוערים, ואנו ממשיכים ובונים קומות נוספות. אנחנו מתקדמים בסייעתא דשמיא בתהליך הנגשת הרבנות דרך המערך הדיגטלי, תוך העצמת הרלוונטיות והשותפות למכלול המשימות המוטלות על כתפי צבא ההגנה לישראל".

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל