ישראל אייכלר
ישראל אייכלרצילום: קובי ריכטר/TPS

בשורה מצילת חיים עבור חולי סכרת 1. על פי הנוהל שהיה קיים עד כה, מי שמחלת סכרת הנעורים התגלתה אצלו לפני גיל 18 היה זכאי לקבל חיישן סנסור שמזריק לו באופן מתוכנת את האינסולין ומונע התקפי היפו-גלוקמיה, העלול להוביל לתמותה מיידית.

מדי כשנה קיבל המטופל סנסור ואישור לזכאות עבור העלויות לתפעול הסנסור מדי חודש.

בפגישות שקיימו ראשי עמותת "מתוקים לדרך" יחד עם ארגוני הסוכרת, עם ח"כ הרב ישראל אייכלר, הלינו על כך שמי שעבר את גיל 18 אינו מקבל שירותי מרפאת סוכרת נעורים וגם לא מקבל סנסור חדש, וכמובן אינו זכאי לחלפים ותפעול שוטף. "הדבר עלול להוביל לסכנת נפשות. רק מי שכבר הגיע פעמיים למצב של היפו, זכאי לסנסור אחרי גיל 18. זהו מצב מסוכן מאוד", אמרו ראשי העמותה. כמו כן בקשו הכנסת מיכשור חדש היברידי יקר יותר לסל הבריאות.

אייכלר פנה לכל הגורמים ובעיקר לוועדת הסל לבצע רפורמה בזכאות לסנסורים גם לחולים מעל גיל 18 "עלינו למנוע סבל מיותר וביורוקרטי לפיו, אדם חייב להגיע לסכנת חיים והתקפי היפו פעמיים, כדי לקבל מיכשור וטיפול שמטרתם למנוע התקפות כאלה" אמר.

בעקבות הפניות החליטה וועדת הסל כי אכן הבקשה הזאת תאושר והחל מהיום גם חולים מעל גיל 18 יקבלו את הסנסור הרגיל ללא צורך בהוכחת היפו פעמיים.

אייכלר בירך את חברי וועדת הסל: "זו החלטה מבורכת שעתידה להתברר כמצילת חיים". יחד עם זאת הביע אייכלר צער על דחיית הבקשה למכשיר ההיברידי היקר יותר.