וויליאמס מעל שחקני תל אביב היום
וויליאמס מעל שחקני תל אביב היוםצילום: לירון מולדובן, מנהלת הליגה

דרום אדום. שתיהן נחשבות לקבוצות ההגנה הפחות טובות בליגה, אך רק אחת מהן יצאה היום (שישי) עם הניצחון ועוד בפער גדול במיוחד כשהביסה את יריבתה בתוצאה 76:103.

הפועל באר שבע שספגה שלושה הפסדים בארבעת המחזורים האחרונים, אירחה היום למשחק שפתח את מחזור מספר 16 בליגת העל בכדורסל, את הפועל תל אביב באולמה הביתי, היכל הקונכיה שבבירת הנגב.

הדרומיים שהביסו במחזור הקודם את מכבי חיפה, עשו זאת הפעם גם לאורחים מת"א רק בהפרש גדול הרבה יותר, במשחק שאם לא יקרה דבר לא צפוי, יהיה סיום דרכו של מאמן הפועל ת"א אריאל בית הלחמי.

באר שבע, שעד היום כל ניצחונותיה העונה בליגת ווינר סל היו בהפרש של 5 נקודות ומטה, התפוצצו על האורחים מת"א, זאת בזכות יום קליעה נהדר מחוץ לקשת ובתוספת להגנה קשוחה וטובה הצליחו להביס את האדומים מת"א.

אחרי מחצית ראשונה צמודה, השתלטה באר שבע על המשחק לחלוטין כשמעל כולם היה זה סטיב זאק שהוריד שוב ושוב כדורים חוזרים לזכות באר שבע. דאשון באטלר ועמית שמחון קלעו באחוזים מדהימים מבחוץ ולאורחים מת"א לא היה כל סיכוי.

בית הלחמי, שזכה עם נבחרת העתודה של ישראל באליפות אירופה האחרונה והגיע בקול תרועה רמה לתל אביב אחרי עונות מצויינות בגלבוע/גליל, נמצא כבר זמן רב על הכוונת של ראשי המועדון האדום מת"א שלא אוהבים את התוצאות שזה השיג עם קבוצתם. נראה כי היום נחרץ גורלו של המאמן שנחשב לאחד מבין המאמנים הטובים שיש בארץ.

התל אביבים שסיימו במחזור שעבר רצף של שלושה משחקי בית עם הפסדם השני הכי גדול שלהם העונה, להפועל אילת, רושמים הפסד גדול עוד יותר, שוב ליריבה דרומית - הפעם בחוץ, עם 76:103, וכל זאת רגע לפני משחק הדרבי התל אביבי מול מכבי בשבוע הבא. קל יותר זה לא הולך להיות.