פצוע בינוני בפיגוע דקירה בחברון

צעיר יהודי בן 22 נפצע באורח בינוני באירוע דקירה בציר המתפללים, בין קריית ארבע למערת המכפלה בחברון.

צוותי מד"א שהגיעו למקום העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים שערי צדק בירושלים. המחבל נעצר על ידי כוחות הביטחון. מח"ט יהודה איתמר בן חיים שהיה במקום במקרה היה בין הראשונים בזירת הפיגוע.

המרכז הרפואי שערי צדק עדכן כי מצבו בינוני ויציב והוא הועבר לחדר ניתוח להמשך טיפול.

מפרטי האירוע עולה כי אזרח שנכח בזירה ולוחמי צה"ל עצרו את המחבל סמוך לעיר חברון לאחר שדקר מתיישב. כוח מחטיבת הנח"ל השתלט על המחבל ללא ירי.

"כשהגענו למקום ראינו את הפצוע, גבר בן 22, מתהלך כשהוא בהכרה ודקור בכתף", סיפר פרמדיק מד"א חנוך זלינגר. "מיד הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני שכלל חבישה ועצירת דימומים ופינינו אותו לבית החולים שערי צדק כשמצבו בינוני ויציב".

חברתו של הפצוע משחזרת: "הלכנו לכיוון מערת המכפלה כדי להתפלל. הלך מאחורינו ערבי בעל מראה חשוד. הוא נצמד אלינו, שלף סכין ודקר את חבר שלי בגב העליון. הוא רץ לכיוון שלי, הרביץ לי וזרק אותי לרצפה. חבר שלי התחיל לצעוק והוא ברח".

מוקדם יותר היום, באירוע נוסף, אישה נעצרה בשער שכם בירושלים לאחר שהניפה סכין לעבר לוחמי מג"ב במקום. אזרח שהיה במקום מיהר להשתלט עליה וכעבור כמה שניות הצטרפו אליו לוחמי מג"ב ועצרו אותה. אין נפגעים באירוע.

מפלגות העבודה-גשר-מרצ הגיבו לפיגוע הדקירה בחברון ותקפו את ראש הממשלה ושר הביטחון.

"נתניהו ובנט איבדו את ההרתעה מול טרור הסכינאות. זה החל באיבוד ההרתעה מול חמאס בעזה והפקרת יישובי הדרום ואיבוד טוטאלי של הרתעה מול טרור הסכינאות".

"נתניהו ובנט חושבים שניתן להכריע את הטרור בדיבורים ואיומי מקלדת אבל במציאות רק הרתעה ביטחונית וחידוש היוזמה המדינית הם התשובה. תושיתו של אזרח שהשתלט על המחבל גדעה את המשך תוכניותיו הטרוריסטיות. בשעות אלו אנו מחזקים ידי הלוחמים ומאחלים החלמה מהירה לכל הפצועים".