בשורות מרומא?
בשורות מרומא?צילום: פלאש 90

מתאו סלביני, מנהיג מפלגת הימין הלאומית "ליגה" - שאילו היו נערכות כעת בחירות באיטליה היה נבחר לראשות הממשלה מתייחס בראיון מיוחד לעיתון 'ישראל היום' להתמודדות עם האנטישמיות וליחסו לישראל.

"הגנתי על הגבולות, הביטחון והכבוד של ארצי, ואני גאה על כך. באופן מצער, כשהשמאל, בארה"ב כמו בישראל ובאיטליה, מפסיד בבחירות, הוא מחפש נקמה בבתי המשפט. אבל הם לא יצליחו", אמר סלביני.

על תופעת האנטישמיות החדשה, זו המסתתרת מאחורי האנטי־ישראל. הוא אומר "אימוץ ההגדרה על ידי איטליה חשוב, כדי לשים קץ לצביעות של מפלגות השמאל, שמדברות על החרמת ישראל. כעת, בין המפלגות שיושבות בממשלה, יש תמיכה במדינת פלשתין, בוונצואלה ובאיראן. הגדרת האנטישמיות תאפשר להבהיר את עמדותיהן, כמו בעניין ה־BDS. יש כאלה הנלחמים למען מדינה לפלשתינים, אך מתכחשים לזכות ההגדרה העצמית ליהודים. הסתירה הזו מבוססת על צביעות. איטליה הייתה איטית מדי באימוץ ההגדרה הבינלאומית הזו".

לשאלה האם האנטישמיות קשורה להתחזקות מפלגות הימין החדש באירופה, השיב, "יש אנטישמיות של הימין הקיצוני ויש אנטישמיות ממוסדת של השמאל הקיצוני. חשוב על ג'רמי קורבין או על פעילי השמאל בגרמניה שלא רצו להיות כמו הנאצים אבל מוצאים את עצמם מחרימים מוצרים ישראליים. עם זאת, אני בטוח, שהמספר הגבוה של מוסלמים באירופה הוא הסיבה העיקרית לאנטישמיות העכשווית".

תגובתו על כך שמאשימים אותו בשל קשריו עם ארגונים פוליטיים אנטישמיים, "אין לנו כל קשרים שהם עם ארגונים כאלו. בבחירות מפלגות (ימין קיצוני) כ'פורצה נואווה', 'קאזה־פאונד' ו'פיאמה' מתמודדות נגדנו, כך שאין כל קשר איתם".

לטעמו של סלביני שנאת ישראל היא פשע מסוכן. בראיון הוא הסביר איך ניתן להביא את האיחוד האירופי להבין זאת ולהילחם בכך, "אנחנו צריכים להתחיל לעבוד על זה בבתי הספר, בקרב הצעירים. העברתי תשע שנים בפרלמנט האירופי ואני יכול לומר, שהמוסדות האירופיים - שלא לדבר על מוסדות האו"ם, אינם חברים של ישראל. לכן, אני מאמין שאנחנו לא צריכים להתמקד במוסדות הללו אלא בדורות החדשים. אלה שרוצים למחוק את מדינת ישראל צריכים לדעת, שאנחנו אויבים שלהם. ישראל היא בעלת ברית. צריך ללמד זאת בבתי הספר ובאוניברסיטאות".

מתאו סלביני אמר בראיון כי כשהוא יהיה רה"מ, איטליה תכיר בירושלים כבירת ישראל. בנוסף לכך הוא ענה בעניין בחיוב בכך שהאיחוד האירופי צריך לאסור את פעילות ה־BDS בהיותה תנועה אנטישמית.