מנדלבליט
מנדלבליטצילום: פלאש 90

היועמ"ש מנדלבליט דחה הבוקר (ראשון) את דרישת פרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למסור לידיהם את כלל חומרי החקירה בתיקים נגדו.

במכתב ששיגר עוזרו של היועמ"ש, ד"ר גיל לימון, הוא מבהיר לפרקליטים כי חומרי החקירה המלאים יועברו לידיהם רק כאשר יוגש כתב האישום נגד ראש הממשלה לבית המשפט.

"על פי האיזון שנקבע בחוק, נקודת הזמן שבה נדרשת הרשות להעמיד לרשות הנאשם את מלוא חומר החקירה בעניינו היא כאמור במועד הגשת כתב האישום", כתב לימון.

לדבריו, "עובר למועד זה, נקבע איזון שונה, במסגרתו אין מקום להעביר את מלוא חומר החקירה וזאת גם במקרה... שהתקבלה החלטה להגיש את כתב האישום לבית המשפט, מבלי יכולת לממש החלטה זו בשל קיום דיון בבקשה למתן חסינות".

לנוכח זאת הדגיש לימון, "בנקודת הזמן הנוכחית לא קמה עילה למסירת כלל חומרי החקירה לעיון מרשכם, כפי שהתבקש במכתב שבסימוכין".

לימון ציין עם זאת כי גם בשלב זה ליבת חומרי החקירה מצויה בידיהם ועל בסיסה הם טענו טענות שונות הן בשלב השימוע והן לגבי החסינות.

לימון אף ציין כי "סיווג ליבת חומרי החקירה נעשה באופן מרחיב, על מנת לאפשר שימוע מעמיק. ואכן החומרים הרבים שהועברו שימשו בסיס לטיעון יסודי ומפורט שהוצג על ידכם במסגרת השימוע שנערך בפני היועץ המשפטי לממשלה, ואשר נמשך ארבעה ימים מלאים, וכן במסגרת הטיעון הכתוב אשר הוגש על ידכם, אשר נשא מאות עמודים".