סקי כשר באיטליהערוץ 7

עולם התיירות והנופש הכשר בחו"ל הולך ומשתנה בקצב מהיר. הרגלי החופשה של הנופש או הנופשת שומרי הכשרות כבר לא מה שהיה פעם.

אני חובב טבע ונופים, מנצל כל הזדמנות שיש לי כדי לראות מקומות חדשים, אבל סקי מעולם לא יצא לי לעשות. כשהגיעה ההצעה להשתתף בחופשה שכזו, ועוד במיוחד לציבור דתי, חשבתי לעצמי שזה נשמע טוב מדי, שזה לא יכול להיות אמיתי.

מהרגע שנחתי באיטליה, המחשבה הזאת הלכה והתבדתה מיום ליום. הדברים היחידים שהייתי צריך לדאוג להם זה דרכון ומזוודה עם הציוד המתאים. חברת "נופש כשר" ושי מאור שהיה מופקד על הארגון, דאגו לכל פרט ופרט: החל ממים וסנדויצ'ים בבוקר ההמראה בשדה התעופה (אפילו אני לא חשבתי על זה..), ספר תורה שכבר חיכה לנו באולם התפילה במלון ועד לארוחות איטלקיות - בהשגחה צמודה של משגיח ובכשרות מהודרת.

למסע הזה הצטרפתי גם כאיש ערוץ 7 וגם כזמר ויוצר שהגיע להופיע בפני הקבוצה.

אי אפשר בלי כמה מילים על הקבוצה: פסיפס נדיר של אנשים, כולם מתחומי המדיה והתקשורת במגזר הדתי, שעשה אווירה מיוחדת שרק חיזקה את ייחודיות הקונספט של "נופש כשר". היו שם עתונאים ותיקים כמו אמילי עמרוסי, יהודה שלזינגר, יאיר קראוס, ינון מגל ובועז גולן והיו גם עתונאים צעירים ואושיות רשת כמו חלי בן שחר, טל עציון, שירה אליצור, מיכל סטולר, אליעד סעדה ועוד. ההופעה, יש לציין, היתה בהתאם: היתה אווירה מיוחדת ומבחינתי היתה זו אחת ההופעות המיוחדות שהיו לי.

חברי המשלחת
חברי המשלחתצילום: יאיר קראוס

"אנחנו בנופש כשר, כחברה מובילה במגזר, מובילים השנה 12 מלונות כשרים ברחבי אירופה - 4 מלונות חורף, אתרי סקי ומלונות כשרים בבנסקו ,צפון איטליה וצרפת", מספר זיו טור, מנכ"ל חברת נופש כשר, "כל בוקר קמים לתפילת שחרית במניין עם ספר תורה, יש כמובן ארוחת בוקר, מכינים כריכים לצהריים, ולבסוף יש ארוחת ערב. האוכל כמובן כשר והוא מבושל במלון עם משגיח כשרות צמוד".

מעבר לכל המעטפת החמה שחברת "נופש כשר" סיפקה, העיקר היה כמובן הסקי. החברים מנופש כשר סיפקו את כל מה שצריך בצורה מלאה ורכשו עבור כל האורחים כניסה מלאה לכל האתרים במשך כל השבוע.

סקי בפעם הראשונה זה מפחיד ומרגש כמעט באותה מידה. נופש כשר דאגו לנו להדרכה צמודה בימים הראשונים. קשה לזכור כמה פעמים נפלתי, אבל אי אפשר לשכוח את המבט על המסלול "האדום" אחרי שירדתי אותו ביום האחרון, אותו מסלול שהסתכלתי עליו בפחד ואימה ביום הראשון.

אין ספק שחופשה שכזאת הופכת ליותר נגישה כאשר יש חברה שדואגת לכל הפרטים והצרכים של המטייל הדתי וזו הייתה חוויה שקשה לשכוח.

צפו בתמונות ממעוף הרחפן >

הכותב היה אורח של חברת "נופש כשר"