ימינה
ימינהצילום: אהוד אמיתון/TPS

במכשירי טלפון רבים התקבלו היום (ראשון) מסרונים אנונימיים ובהם תעמולת בחירות נגד רשימת ''ימינה''.

המסרון נשלח תחת הכותרת "Milalomila" ונכתב בו "כל מי שהמדינה וחינוך ילדיו חשובים לו, חייב להשמיע קול ברור שהבגידה המבישה והבריחה של מפלגת 'ימינה' מההסכם החתום היא מעשה לא מוסרי, לא ציוני ולא יהודי".

המסרון הכיל כתובת אינטרנט המפנה לאתר ''ימנים'', ובו עצומה נגד מפלגת ''ימינה'' בעקבות החלטתה שלא לצרף את מפלגת עוצמה יהודית לאיחוד מפלגות הימין.

התנועה למען איכות השלטון פנתה למערכת אתר האינטרנט ''ימנים'' וכתבה כי "על פניו המסרון והעצומה מהווים תעמולת בחירות אסורה לפי חוק הבחירות (דרכי תעמולה), התשי"ט-1959, אשר על כן ניסינו לאתר את מקור התעמולה האסורה.

''לפיכך, ולאחר שראינו כי כתובת ה-URL של העצומה מקורה בכתובת www.yemanim.com, הזנו את כתובת אתר האינטרנט בדפדפן, והגענו לאתר האינטרנט שלכם שכותרתו: "ימנים: תקשורת ימנית ללא צנזורה".

''לאחר חיפוש מעמיק, ככל שהשיגה ידה של התנועה, בתוך אתר האינטרנט, נוכחנו לגלות כי אכן העצומה האנונימית שפורסמה היא מעשה ידיכם משום שקישור אליה מופיע באתר האינטרנט שלכם, ומקל וחומר המסרון האנונימי שנשלח הוא גם כן מעשה ידיכם. אשר על כן, ומשום שעולה כי אתר ימנים הוא העומד מאחורי התעמולה האסורה לכאורה, הנכם מתבקשים לחדול באופן מידי משליחת מסרונים אנונימיים הנושאים תעמולת בחירות, וכן למחוק לאלתר את דף העצומה".

בתנועה לאיכות השלטון דורשים לחדול משליחת מסרונים אנונימיים הנושאים תעמולת בחירות, "ככל שפעולות אלו לא ינקטו, יהווה הדבר הפרה בוטה ומתמשכת של חוק דרכי תעמולה ועל-כן התנועה תבחן נקיטה באמצעים שונים – לרבות משפטיים – על מנת להפסיק הפרה בוטה זו".