חקירה. אילוסטרציה
חקירה. אילוסטרציהצילום: Thinkstock

עורכי הדין איתמר בן גביר ויוסף מזר הגישו תביעה נגד שירות הביטחון הכללי בה הם מבקשים מבית המשפט שיורה לשב"כ לפצות בשני מיליון שקלים וחצי את משפחתו של מקור מודיעיני שהתאבד לפני כשנתיים בישוב חוות גלעד שבשומרון.

בכתב התביעה מואשם השב"כ כי יכול היה למנוע את מקרה ההתאבדות, אך לא עשה דבר לשם כך.

בהקלטות שיחות של השעות האחרונות לחייו נשמע הסוכן מספר למפעילו כי בכוונתו להתאבד וכי הוא עם חבל על הצוואר יותר מרבע שעה, אולם למרות האותות והמצוקה, בחר המפעיל שלא להזעיק כוח וברשלנות פושעת הביא למותו של הסוכן.

עורכי הדין המייצגים את המשפחה אמרו כי "מדובר במקרה חמור של רשלנות פושעת של שירות הביטחון הכללי. לא רק שבשב"כ הפכו את אותו ממקור מודיעיני לטרגדיה מהלכת, אלא הם גם לא פעלו למנוע את התאבדותו. גם כאשר הוא היה עם חבל על הצוואר וזעק למפעיל שלו בשב"כ שהוא רוצה להתאבד, מלבד 'דברי ניחומים' המפעיל לא נקף אצבע בשביל לעצור את ההתאבדות ולמעשה ברשלנותו אחראי למותו המיותר".

מהשב"כ נמסר בתגובה, "שירות הביטחון הכללי אינו נוהג למסור מידע אודות פעילותו האופרטיבית, ואין בכך בכדי לאשר את המידע שפורסם. מכלל המידע שברשותנו עולה כי המנוח החליט לשים קץ לחייו נוכח נסיבות אישיות מצערות. אנו משתתפים בצער המשפחה ומצרים על כך כי גורמים אינטרסנטים עושים שימוש במותו של המנוח כדי לתקוף את השירות, כחלק מניסיון לפגוע בשירות ובפעילותו. שירות הביטחון הכללי ימשיך לפעול למימוש ייעודו למען ביטחון המדינה".