היכל האדמו"ר הזקן בהאדיטש אוקראינה
היכל האדמו"ר הזקן בהאדיטש אוקראינהצילום: אלירן אהרון

אלפי מתפללים מהארץ ומהעולם צפויים לבקר ביממות הקרובות בהאדיטש שבאוקראינה ולהתפלל על ציונו של מייסד חסידות חב"ד, רבי שניאור זלמן מלאדי, המכונה גם 'בעל התניא', לרגל יום ההילולא החל הערב ומחר (שלישי).

בשנים האחרונות הפך ציון בעל התניא לאבן שואבת, ואלפי יהודים מכל רחבי העולם הלומדים את משנתו עולים להשתטח על קברו בכל ימות השנה.

בימי ההילולא הופך המקום להומה אדם. מאות מגיעים לפקוד את הציון הקדוש ביום ההילולא ובימים הסמוכים לו.

מזה מספר שנים, מפעיל שליח חב"ד המקומי, הרב שניאור זלמן דייטש את 'קריית רבינו הגדול' במקום שמעניקה שירותי הכנסת אורחים מלאה לאורחים שמגיעים להאדיטש.

בבית חב"ד האדיטש מכינים לאלפי האורחים שיגיעו לבקר באוהל הקדוש של אדמו"ר הזקן את כל התנאים הדרושים, אנו נערכים עם כמויות גדולות של אוכל בכשרות מהודרת, שתיה חמה ומקומות לינה רבים" אומר הרב דייטש.

לדבריו, "השנה, נקיים אי"ה ארוחות כיד המלך, התוועדויות חסידים ברוב עם, וכמובן כפי המסורת רבת השנים, סדר ניגונים מיוחד עם שקיעת החמה ביום ההילולא, שבו ישתתפו רבנים ומשפיעים חשובים וינגנו את ניגוניו הקדושים של בעל ההילולא".

כידוע, בעל התניא נטמן בעיירה האדיטש שבאוקראינה, בשעה שהיה, יחס עם חסידיו, במנוסה מפני חיילי צבאו של נפוליאון, בחורף שנת תקע"ג.