עו"ד עמית חדד
עו"ד עמית חדדצילום: Yonatan Sindel/Flash90

עו"ד עמית חדד, המייצג את עופר גולן, יונתן אוריך וראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להחלטת בית המשפט שאישר לערוך חיפוש אך ורק במכשיר הטלפון של עופר גולן ואסר לערוך חיפוש במכשירים של שאר החשודים.

אני לא יכולה לפתוח את השיחה איתך מבלי לדבר על חסינות רה"מ. האם בטיעונים של החסינות יובאו עניינים של אכיפה בררנית?

"זה חלק ממה שנטען בבקשת החסינות. אם וכאשר יתקיימו הדיונים הנושא יוצג ויוכח".

מה הטיעון המרכזי באכיפה הבררנית?

"השאלה ששאלת חייבת 20 דקות של מענה וזה לא נכון לעשות זאת כעת".

אבל יש לכם טיעונים בהקשר הזה?

"בהחלט. התיק כולו זועק אכיפה בררנית".

אתה מייצג את רה"מ וגם את עופר גולן ויונתן אוריך בנוגע לפרשת הטלפונים והחיטוט המשטרתי. נקבע שבטלפון של אוריך אסור לגעת.

"גם בטלפון של יוסף שלום ובטלפון של ישראל איינהורן. בית המשפט למעשה קיבל את הפרשנות שלנו לדרך בה צריך לבחון את כל האירוע הזה בעקבות פסק הדין שקיבלנו בבית המשפט העליון שבוחן את הזיקה בין החומרים הפסולים שהופקו והחיפושים הפסולים שנעשו. בית המשפט העליון מכנה את הכניסה לטלפונים כעבירות פליליות של ממש וסבור שביחס לשלושה יש זיקה קרובה ולכן לא נותן צו חיפוש".

מה זאת אומרת זיקה קרובה.

"בית המשפט העליון קבע הלכה ביחס לשאלה מתי פגם בחקירה ימנע מהמשטרה לבוא לבית המשפט ולקבל צו מחדש. המבחן שבית המשפט מאמץ הוא מבחן הזיקה: מה הקשר בין הבקשה החדשה שמוגשת לבית המשפט לבין החומרים הפסולים שהופקו לפני שהגיעו לבית המשפט".

מה נמצא לגבי עופר גולן שמאפשר לפרוץ לו לנייד?

"הטענה של בית המשפט שגם אם שמים בצד את החיפושים הפסולים, עדיין היו מספיק חומרים כדי להגיש את הבקשה לבית המשפט. בהקשר הזה אנחנו חלוקים עם בית המשפט".

ייתכן שימצאו קשר בין עופר גולן ליאיר נתניהו, שהוא נתן לו את ההוראה?

"לא. הדבר הזה לא קיים. לא בטלפון ולא בכלל. זו ספקולציה בראש של כמה אנשים. מעבר להצלחה המשפטית הזאת שלא הייתה לנו קודם, אני חושב שהתיק הזה חטף אתמול מכת מוות. בית המשפט שוב המחיש את עוצמת הפגמים ודיבר על כך שהיו אירועים קטסטרופאליים מבחינת התנהלות המשטרה".

אז אתה מרוצה?

"אנחנו מרוצים מההחלטה של אתמול וחושבים שהיה צריך לפסול גם את האפשרות לפסול את הכניסה לטלפון של גולן. אנחנו עדיין לומדים על מה שקבע בית המשפט".

בית המשפט המחוזי יכול לערער גם על ההחלטה של השלושה האחרים?

"אם המדינה תערער".