היבא יזבק
היבא יזבקצילום: אסתי דזיובוב/TPS

‏ח"כ יאיר גולן (העבודה-מרצ) מתנגד לפסילתה של ח"כ היבא יזבק על ידי ועדת הבחירות המרכזית.

"לא נוח לי לקרוא את דבריה של היבא יזבק, אבל לפסול אזרחית שומרת חוק מהתמודדות זה לתת פרס למשמיציה של הדמוקרטיה הישראלית", טען גולן.

"בואו נתמקד בפסילת חבורת אלימים ופורעי חוק שמתעמתים עם שוטרים וחיילים כל חייהם. כי בדמוקרטיה פוסלים אנשים על מעשים, לא על שיתוף דברים מקוממים בפייסבוק", הוסיף סגן הרמטכ''ל לשעבר.

צפו: היבא יזבק מבהירה "זה לא טרור"המהדורה המרכזית, חדשות 13

מוקדם יותר היום (שני) הסביר ח"כ צבי האוזר את החלטת סיעתו, כחול לבן, לתמוך בהצעה לפסול את חברת הכנסת היבא יזבק (בל"ד) מהתמודדות לכנסת.

לדברי ח"כ האוזר, בדברים שאמרה לאורך השנים, "יזבק עברה את הגבול שקבע המחוקק באשר לתמיכה בארגוני טרור".

"היא ממשיכה באותו קו אומלל של הרשימה המשותפת שקורא תיגר על נוסחת החיים המכוננת של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית", הסביר האוזר.

לדבריו, "כפי שמנענו מגופשטיין להתמודד לכנסת בגלל אמירותיו, כך גם יזבק לא צריכה לשבת בכנסת בגלל הזדהותה עם מאבק אלים וטרור".

"חופש הביטוי הוא עקרון יסוד בישראל אבל הוא אינו עקרון מוחלט. מי שמזדהה עם ארגוני טרור והופך רוצחים לגיבורי תרבות יש להציב לו קו אדום", הוסיף האוזר.

נציין כי עד כה הביעו מפלגות הליכוד, כחול לבן, ש"ס וימינה תמיכה ביוזמת ישראל ביתנו להגיש בקשה לפסילתה של יזבק מהתמודדות לכנסת.

בסיעת "יהדות התורה" הבהירו כי לא יצטרפו לבקשה, וכי יכריעו בנוגע להצבעתם בועדת הבחירות רק כאשר הנושא יגיע בפועל לדיון ולהצבעה בוועדת הבחירות המרכזית.