כספי במדי ממפיס מול סטף קרי, ה-NBA מגיע לישראל
כספי במדי ממפיס מול סטף קרי, ה-NBA מגיע לישראלצילום: רויטרס

היסטוריה בישראל - ליגת הכדורסל הטובה בעולם כאן בארץ. בדראפט ה-NBA הקרוב עשוי הכישרון הישראלי הגדול ביותר של השנים האחרונות, שחקנה של מכבי ת"א, דני אבדיה להיבחר לאחד מהמקומות הראשונים היוקרתיים מבין כל שחקני הכדורסל בעולם, מה שיעניק לו חוזה באחת מקבוצות ליגת הכדורסל הטובה בעולם.

בכך יצטרף אבדיה לשני שחקנים ישראליים שעשו זאת לפניו, עומרי כספי וגל מקל, ומיליוני ישראליים יעקבו אחרי הופעותיו הצפויות בליגת ה-NBA. לא רק מי שישכים קום יעקוב אחרי אבדיה, כאשר המוני ילדים יקוו להצליח להגיע למקום בו הוא נמצא.

כעת זה אפשרי, כאשר במסגרת שיתוף פעולה ראשוני וחדשני בין איגוד הכדורסל לליגת ה-NBA, תוקם בישראל ליגת כדורסל לילדים עד גיל 14. הליגה תקרא בשם ג'וניור NBA כשזו תוכרז באירוע שיתקיים ביום שני ה-3.2 בשעה 16:30 בכפר המכבייה.

האירוע שנתמך ע"י עמרי כספי, הישראלי הראשון ב-NBA שעשוי להגיע אליו, יתקיים בצורת דראפט, במהלכו כל אחת מ-30 הקבוצות שיעלו לליגה החדשה, תקבל שם ומדים של אחת מ-30 קבוצות ה-NBA ותייצג אותה עד סיום העונה.

בין השמות שיוענקו לקבוצות יהיו 'מכבי לייקרס' ו'הפועל קליפרס' ועוד שילוב של שמות קבוצות ליגת העל הישראלית עם שמות קבוצות ליגת ה-NBA.

ישראל לא לבדה, כאשר ליגת ה-NBA ג'וניור היא ליגה גלובלית וישראל תהפוך לאחת מ-75 המדינות אשר בהן מתקיימת ליגה דומה לה. עד כה ברחבי העולם התאמנו ושיחקו לא פחות מ-51.5 מיליון שחקנים עד היום.

בדומה לליגת ה-NBA, גם ליגת הג'וניור, תכלול ששה בתים בשתי מחוזות ובסופו של דבר, בדיוק כמו בארה"ב, 16 הראשונות ישתתפו בפלייאוף ושתי הראשונות מכל מחוז ישחקו על האליפות.

מטרת הליגה החדשה הינה כמובן פיתוח יסודות המשחק, ערכי הספורט ופיתוח כישרונות העתיד לצד קידום המאמנים, כאשר לכולם תהיה גם המטרה לשמה הם הגיעו - להיות השחקן הישראלי הבא ב-NBA.

עמירם הלוי יו"ר איגוד הכדורסל ברך על שיתוף הפעולה הייחודי כשאמר: "אני גאה מאוד על שיתוף הפעולה הזה ומעריך שהמגע של השחקנים הצעירים עם ה-NBA יעזור להם כשחקני העתיד של הכדורסל הישראלי וגם כאנשים טובים יותר מחוץ למשחק. מדובר בפרויקט אדיר שה-NBA משקיע בו משאבים גדולים מאוד ואנחנו שמחים להיות חלק מהדבר הגלובלי הזה. אין לי ספק שהאירוע יהיה מוצלח ומעניין ואני מודה לכל האנשים שעזרו לנו להגיע לרגע הזה".

עמרי כספי שכאמור עשוי להשתתף באירוע אמר: "ליגת ג'וניור NBA ישראל היא תוכנית נהדרת לעודד בני נוער ברחבי הארץ לפנות למשחק, במיוחד כשניתנת להם האפשרות לייצג כמה מקבוצות ה- NBA האהובות עליהם. אני מצפה להשתתף בדראפט האירוע ולקיים אינטראקציה עם המשתתפים שם, לשתף את הסיפור שלי ואת הדרכים בהן הכדורסל השפיע על חיי".

"אנחנו מאוד נרגשים לקראת שיתוף הפעולה עם איגוד הכדורסל בישראל שמטרתו קידום הכדורסל בגילאים הצעירים", מסר ניל מאייר, מטעם ליגת ה-NBA באירופה ובמזרח התיכון. "יחד נקדם תכנית בריאה שמלמדת את ערכי המשחק ויוצרת סביבת משחק נעימה לשחקנים הצעירים תוך טיפוח כישוריהם הבסיסיים".