יפה יששכר
יפה יששכרצילום: פלאש 90

יפה יששכר, אמה של הצעירה הישראלית נעמה יששכר הכלואה ברוסיה מזה כמה חודשים, הגיעה בצהריים (שני) לפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כך דווח בחדשות 12.

בפגישה עדכן נתניהו את יששכר, שנחתה אמש בארץ, אודות המגעים בנושא שחרורה של בתה אותם ניהל מול נשיא רוסיה פוטין.

מוקדם יותר היום התייחס דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, לדיווחים השונים אודות האפשרות של שחרור נעמה יששכר, וציין כי ארצו אף פעם לא דנה בנושאים כאלו בתקשורת.

עם זאת ציין פסקוב כי הנושא יעלה בביקורו השבוע של פוטין בארץ, "סביר להניח שנושא הזה יעלה במהלך המגעים הקרובים של פוטין עם נתניהו". פסקוב אף הוסיף כי "מוטב לחכות" כדי לקבל פרטים חדשים.

יפה יששכר הודיעה אמש כי היא מבקשת לבטל את כל פעולות המחאה שתוכננו לקראת הגעתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לישראל.

"בגלל רגישות המצב, ובגלל ההערכה והכבוד שאני רוכשת לעוסקים במלאכת המשא ומתן להשבתה של נעמה, ולאחר ששקלתי בכובד ראש את הדברים - הודעתי לפני דקות אחדות לראשי מטה המאבק, לבטל לעת עתה את כל פעולות המחאה שהם תכננו לימים הבאים", כתבה יששכר בפוסט שפרסמה.

היא הוסיפה, "לפני זמן קצר נחתתי בארץ, ואני מבקשת ראשית להודות לכם בשמי, ובשמה של נעמה, שעדיין לא באמת יודעת על התמיכה העצומה שלכם, פעילי המאבק, ושל הציבור הישראלי כולו. אנו נמצאים בשבוע קריטי, שברירי ורגיש לגורלה של נעמה. במשך חודשים ארוכים, הצלחתם להביא את המודעות הציבורית לסיפורה של נעמה לשיא, והעליתם את הדרישה לשחרורה לגבהים חסרי תקדים. האווירה הצבורית שייצרתם במו ידיכם, הביאה גם את ממשלת ישראל לפעול לשחרורה של נעמה, וראש הממשלה התחייב בפומבי לעשות זאת".

"בעוד ימים אחדים יבקר הנשיא פוטין בישראל, ואני תפילה שהוא ייענה לבקשתי ולבקשת הציבור הישראלי כולו, וישיב את נעמה הביתה. אני מבקשת שתבינו את המצב הרגיש בו אנו נמצאים. אנו חווים רכבת הרים של שמועות, שמשנות גוון בכל כמה שעות. זו גם רכבת הרים נפשית, לבני משפחתי ולי", כתבה יששכר.

היא פנתה לתומכים בה וציינה, "עשיתם עבודה נפלאה עד כה. זה הזמן לתת למשא ומתן בין המדינות להבשיל. אני אופטימית, תהיו גם אתם. נעמה ואני, יחד עם כל בני המשפחה, מודים לכם ממעמקי הלב".